  • 1. Data: 2005-01-05 23:21:31
    Temat: Spis inwentaryzacyjny a VAT
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Witam !
    Po raz pierwszy zostały mnie na koniec roku materiały do dalszej
    odsprzedaży. W KPiR uwzględniłem ich wartość netto, ale nie wiem
    co z VAT'em - wstawiać do rejestru ?
    Szukałem w przepisach i nic nie znalazłem.
    Będę zobowiązany za pomoc w rozstrzygnięciu tej kwestii.

    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-01-05 23:31:41
    Temat: Re: Spis inwentaryzacyjny a VAT
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <w...@w...pl> napisał
    zostały mnie na koniec roku materiały do dalszej
    > odsprzedaży. W KPiR uwzględniłem ich wartość netto, ale nie wiem
> [...]
    Re : VAT "nie widzi" końca roku, ani remanentu (za wyjątkiem
    likwidacyjnego). Obliczasz i składasz normalnie VAT-7 jak za każdy inny
    miesiąc.
    AR

  • 3. Data: 2005-01-06 01:18:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005, Andrzej R. wrote:

> [...]
    >+ Re : VAT "nie widzi" końca roku, ani remanentu (za wyjątkiem
    >+ likwidacyjnego). Obliczasz i składasz normalnie VAT-7 jak za każdy inny

    Ykhm... tak dobrze to kiedyś było ;)
    OCZYWIŚCIE VATu "od magazynu" dotykać nie wolno :)
    Ale "od teraz" istnieje już coś takiego jak roczna korekta *proporcji*
    VATu....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-06 07:51:54
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

> [...]
    > OCZYWIŚCIE VATu "od magazynu" dotykać nie wolno :)
    > Ale "od teraz" istnieje już coś takiego jak roczna korekta *proporcji*

    Re : Rozumiem, że Twoja uwaga dotyczy tylko mojego zbyt ogólnego obecnie (w
    kontekście korekt i proporcji) stwierdzenia, że "VAT nie widzi końca roku" ?
    Dziękuję za poprawkę i pozdrawiam
    AR

  • 5. Data: 2005-01-06 11:04:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005, Andrzej R. wrote:
    [...]
    >+ Re : Rozumiem, że Twoja uwaga dotyczy tylko mojego zbyt ogólnego obecnie (w
    >+ kontekście korekt i proporcji) stwierdzenia, że "VAT nie widzi końca roku" ?

    ...taaaaa jest !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-06 11:49:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale "od teraz" istnieje już coś takiego jak roczna korekta *proporcji*
    > VATu....

    a na czym to polega?

    P.

  • 7. Data: 2005-01-06 12:44:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005, Przemek R. wrote:

    >+ > Ale "od teraz" istnieje już coś takiego jak roczna korekta *proporcji*
    >+ > VATu....
    >+
    >+ a na czym to polega?

    Ykhm... próbowałeś "przeguglać grupę na tę okoliczność" ??
    Ustawodawca czyta grupę ;)
    I przeczytał post Karola sprzed jakichś trzech lat (o "wachlowaniu
    wskaźnikiem"), poduczył się i postanowił że VAT trzeba rozliczać
    wg AKTUALNYCH a nie PRZESZŁYCH wskaźników :)
    (wg aktualnych liczy się bieżące deklaracje - a po zakonczeniu
    roku liczy RÓZNICĘ i dopłaca lub odlicza !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)