eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSpis powszechny - czy znowu studenci ukladali pytania? › Re: Spis powszechny - czy znowu studenci ukladali pytania?
    From: "majura" <m...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis powszechny - czy znowu studenci ukladali pytania?
    Date: Mon, 3 Jun 2002 21:08:35 +0200
    Sender: m...@f...onet.pl@decy.mw.mil.pl

    | to na razie 1 : 1 - bo ja sądzę, że właśnie mgr to najniższy stopień naukowy

    magister (łc. 'nauczyciel, przełożony') 1. nauk. tytuł naukowy absolwenta szkoły
    wyższej uzyskiwany po napisaniu i obronie pracy magisterskiej oraz zdaniu
    egzaminu magisterskiego. 2. pot. aptekarz, magister farmacji pracujący w aptece.
    3. w antycznym Rzymie - wysoki urzędnik dworski lub wojskowy, mający pieczę nad
    określonymi zadaniami. 4. hist. średniowieczny wykładowca sztuk wyzwolonych.

    Hasło opracowano na podstawie "Słownika Wyrazów Obcych" Wydawnictwa Europa, pod
    redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy: Mirosław Jarosz i
    zespół. ISBN 83-87977-08-X. Rok wydania 2001.

    Źródło: http://wiem.onet.pl/wiem/018a31.html

    Doktor, stopień naukowy nadawany osobom z tytułem magistra po przeprowadzeniu
    przewodu doktorskiego zakończonego złożeniem egzaminów i publiczną obroną
    rozprawy doktorskiej. Procedura nadawania stopnia doktora odbywa się w
    uprawnionych uczelniach wyższych i instytutach naukowo-badawczych.

    Źródło: http://wiem.onet.pl/wiem/012aaf.html

    Stopień naukowy, stopień nadawany osobom, które spełniły określone warunki
    (przeszły poszczególne stadia przewodu naukowego i obroniły przed radą naukową
    lub jej komisją rozprawę naukową). W Polsce istnieją dwa stopnie naukowe: doktor
    i doktor habilitowany.

    Źródło: http://wiem.onet.pl/wiem/01079b.html

    tak więc chyba jednak magister to nie "stopień" a "tytuł" ale naukowy

    natomiast:

    inżynier (fr. ingénieur) nauk. osoba mająca wyższe wykształcenie techniczne lub
    ekonomiczne.

    Hasło opracowano na podstawie "Słownika Wyrazów Obcych" Wydawnictwa Europa, pod
    redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy: Mirosław Jarosz i
    zespół. ISBN 83-87977-08-X. Rok wydania 2001.

    Źródło: http://wiem.onet.pl/wiem/01c3a3.html

    ufff

    pozdrawiam
    majura