  • 1. Data: 2005-01-07 20:50:07
    Temat: Spis z natury - czy każdy musi go robić?
    Od: "Marek" <o...@o...pl>

    Witam,

    Prowadzę DG jako ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
    Nie mam magazynu. Sprzedaję tylko jedną rzecz - moją usługę.
    Czy muszę na koniec roku zrobić remanent?
    Mój program ma nawet wyłączoną opcję 'spis z natury', gdyż kartoteka towarów
    nie istnieje.

    Dziękuję i pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2005-01-07 22:51:15
    Temat: Re: Spis z natury - czy każdy musi go robić?
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Fri, 7 Jan 2005 21:50:07 +0100, w <crmsua$53k$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Marek"
    <o...@o...pl> napisał(-a):

    > Czy muszę na koniec roku zrobić remanent?

    Remanent: stan 0. Podpis.
    I tak samo z początkowym.

  • 3. Data: 2005-01-10 09:14:46
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Radoslaw P. wrote:

    > Remanent: stan 0. Podpis.
    > I tak samo z początkowym.

    Naprawde jest jakas podstawa prawna do tego, by remanenty robic ?

    W TYM przykadku (oczywiscie poza wolna wola robiacego)..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2005-01-10 10:21:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2005, bo wrote:
    [...]
    >+ Naprawde jest jakas podstawa prawna do tego, by remanenty robic ?

    Ano m.in. rozporządzenie:

    § 27. 1. Podatnicy sš obowišzani do sporzšdzenia i wpisania do księgi
    spisu z natury [...]

    >+ W TYM przykadku (oczywiscie poza wolna wola robiacego)..

    IMO - oczywiście.
    A jak ustalić że miał "zero" ?
    No *przynajmniej* wpis w KPiR musi być...
    Ja tam produkuję spis pusty !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-10 10:56:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No *przynajmniej* wpis w KPiR musi być...

    Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych to nie KPiR. I od razu przyznam
    się: nie wiem czy przy ryczałcie remanent jest potrzebny.

  • 6. Data: 2005-01-10 11:59:55
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Mon, 10 Jan 2005, bo wrote:
    > [...]
    >
    > Ano m.in. rozporządzenie:
    >
    > § 27. 1. Podatnicy sš obowišzani do sporzšdzenia i wpisania do księgi
    > spisu z natury [...]

    Ale czlowiek ne ma ksiegi tylko ryczalt..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-11 00:29:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2005, bo wrote:
    [...]
    >+ Ale czlowiek ne ma ksiegi tylko ryczalt..

    ...rozpędziłem się. Nie bić poproszę ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-01-12 10:00:19
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Marek napisał(a):

> [...]
    >Czy muszę na koniec roku zrobić remanent?
    >Mój program ma nawet wyłączoną opcję 'spis z natury', gdyż kartoteka towarów

    Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne
    *
    *Art. 6. 1. Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych
    podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności
    gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, w
    tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej
    osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej "spółką".

    Art. 20. 1. Podatnicy, uzyskujący przychody wymienione w art. 6 ust. 1,
    są obowiązani sporządzić spis z natury towarów handlowych, materiałów
    (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, wyrobów gotowych,
    braków i odpadków, zwany dalej "spisem z natury", na dzień zaprowadzenia
    ewidencji oraz na koniec każdego roku podatkowego. Spis z natury należy
    sporządzić również w razie zmiany wspólnika lub zmiany umowy spółki, a
    także na dzień likwidacji działalności. W razie zawiadomienia naczelnika
    urzędu skarbowego o likwidacji działalności gospodarczej, podatnicy są
    obowiązani sporządzić również spis rzeczowych składników majątku
    związanego z wykonywaną działalnością, nie będących środkami trwałymi,
    zwanych dalej "wyposażeniem".

    2. Spis z natury powinien zawierać co najmniej następujące dane:
    nazwisko i imię właściciela zakładu (nazwę firmy), datę sporządzenia
    spisu, numer kolejny pozycji arkusza spisu z natury, szczegółowe
    określenie towaru i innych składników wymienionych w ust. 1, jednostkę
    miary, ilość stwierdzoną w czasie spisu, cenę w złotych i groszach za
    jednostkę miary, wartość wynikającą z przemnożenia ilości towaru przez
    jego cenę jednostkową, łączną wartość spisu z natury oraz klauzulę "Spis
    zakończono na pozycji...", podpisy osób sporządzających spis oraz podpis
    właściciela zakładu (wspólników).

    3. Podatnik wycenia towary i inne składniki majątku objęte spisem z
    natury według cen zakupu albo według cen rynkowych z dnia sporządzenia
    spisu, jeżeli są one niższe od cen zakupu, a także gdy nie jest możliwe
    ustalenie ceny zakupu. Przez cenę zakupu rozumie się cenę, jaką nabywca
    płaci za zakupione składniki majątku, pomniejszoną o podatek od towarów
    i usług, podlegający odliczeniu zgodnie z odrębnymi przepisami, a przy
    imporcie - powiększoną o należne cło i podatek akcyzowy, opłaty
    wyrównawcze oraz opłaty celne dodatkowe, zaś w przypadku otrzymania
    składnika majątku w drodze darowizny lub spadku -wartość odpowiadającą
    cenie zakupu takiego samego lub podobnego składnika.

    4. Podatnik jest obowiązany dokonać wyceny najpóźniej w terminie 14 dni
    od dnia zakończenia spisu z natury.

    5. Podatnik jest obowiązany wpisać do ewidencji spis z natury według
    poszczególnych rodzajów jego składników lub w jednej pozycji (sumie),
    jeżeli na podstawie spisu zostało sporządzone odrębne szczegółowe
    zestawienie poszczególnych jego składników. Zestawienie to powinno być
    przechowywane łącznie z ewidencją.

    Wynika z tego, że trzeba sporządzić spis "zerowy" jak podał Radoslaw P.
    **

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2005-01-12 17:40:10
    Od: "Paweł R" <p...@p...onet.pl>

    >Remanent: stan 0. Podpis.
    >I tak samo z początkowym.

    Witam
    Nie wystarczy napisać tylko remanet:stan 0. Trzeba napisać, iż remanent
    końcowy sporządzony na 31.12.2004r. wynosi 0 zł. (słownie: zero zł) i
    podobnie będzie z remanentm początkowym- Remanet początkowy na dzień
    np.01.01.2004r. wynosi 0 zł (słownie: zero zł)
    Dlaczego nie wystarczy?
    Dlatego, że w ciągu roku można sporządzać, a nawet niekiedy trzeba
    sporządzać remanenty na inny dzień, niż poczatek roku (czy rozpoczęcie
    działalności) lub koniec roku np. w przypadku liwidacji dzialalności.
    Ponadto przepisy nakładają obowiązek powiadomienia US o innym terminie
    sporządzenia remanentu i jego wysokości po sporządzeniu, niż zasadniczo na
    początek i koniec roku podatkowego. Dlatego podanie daty sporządzenia
    remanentu jest tak ważne.
    Dori R.

  • 10. Data: 2005-01-13 09:16:39
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cs3ne7$u8r$1@prince.fastnet.pl>, Paweł R wrote:

> [...]
    > podobnie będzie z remanentm początkowym- Remanet początkowy na dzień
    > np.01.01.2004r. wynosi 0 zł (słownie: zero zł)

    1. Czy rzeczywiscie trzeba robic jak nic nie ma ?
    2. Czy remanent ma rowniez uwzglednniac srodki trwale i wyposazenie czy tez
    tylko towary do sprzedania klientom ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl