  • 1. Data: 2003-09-20 14:24:56
    Temat: Spólka Cywilna - żeby nie być wykiwanym ?
    Od: "Rally & Tuning" <a...@1...pl>

    Witam
    Mam krótkie pytanko dla znawców S.C. - chcemy złożyć trzy odrębne firmy w
    spółkę cywilną jednakże boimy się tego żeby jedna z osób (spółkowiczów) nie
    wykiwała reszty np. nie wzięła kredytu na 10000000$ ;) i nie uciekła na
    Hawaje a dwóch pozostałych spółkowiczów będzie spłacać ten kredyt do końca
    życia.
    Jak to założyć spółkę cywilną ażeby miało to ręce i nogi i tak żeby żadnen
    ze spółkowiczów nie mógł wykiwać reszty
    Z góry dziękuje za rzeczowe i rozsądne porady
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-09-20 15:26:21
    Temat: Re: Spólka Cywilna - żeby nie być wykiwanym ?
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Rally & Tuning" <a...@1...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to założyć spółkę cywilną ażeby miało to ręce i nogi i tak żeby żadnen
    > ze spółkowiczów nie mógł wykiwać reszty

    Nie da się.
    Jeśli wspólnicy nie mają do siebie zaufania, to ich drogi powinny się
    rozejść.

  • 3. Data: 2003-09-20 17:03:54
    Od: "Rally & Tuning" <a...@1...pl>

    > Nie da się.
    > Jeśli wspólnicy nie mają do siebie zaufania, to ich drogi powinny się
    > rozejść.

    Zaufanie zaufaniem a kasa kasą więc chciałem to jakoś rozgryzć
    formalno-prawnymi sposobami ;)

  • 4. Data: 2003-09-20 18:14:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, Rally & Tuning wrote:

> [...]
    >+ > Nie da się. [...]
    >+
    >+ Zaufanie zaufaniem a kasa kasą więc chciałem to jakoś rozgryzć

    To już dostałeś odpowiedź :] Jak zostaniesz z wekslem
    od niewypłacalnego albo "wyparowanego" wspólnika to
    go sobie w ramki oprawisz...
    Niestety, pozostaje spółka handlowa: u nas min. 50 000zł
    wkładu, chyba że po 1.V.2004 - na Słowacji czy gdzieś
    (mają niższe wymogi, u nas niedawno też były *znacznie*
    niższe)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-20 19:45:16
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Zaufanie zaufaniem a kasa kasą więc chciałem to jakoś rozgryzć
    > formalno-prawnymi sposobami ;)

    Sp.z o.o.albo S.A. może być właściwa.

    NIE DA SIĘ w spółce CYWILNEJ, gdzie : jeden za wszystkich -wszyscy za
    jednego. Materialnie odpowiadają razem ze swoimi rodzinami.
    Wykiwani mogą szukać "wiatru w polu".
    S.C. to "fituliten gescheft" dla niewielkich obrotów, gdzie wspólnikami są
    ludzie znający się od wielu lat, sobie życzliwi i wspólnie działający dla
    osiągnięcia zysku.

    Jeśli "złodzieje" chcą założyć S.C. to nie ma w niej miejsca dla
    "normalnych":-(

  • 6. Data: 2003-09-20 20:34:46
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Rally & Tuning" <a...@1...pl> wrote in message
    > Jak to założyć spółkę cywilną ażeby miało to ręce i nogi i tak żeby żadnen
    > ze spółkowiczów nie mógł wykiwać reszty

    teoretycznie można w umowie spółki napisać, że do czynności wykraczających
    poza czynności zwykłe lub przekraczających określoną kwotę wymagana jest
    obecność wszystkich wspólników

    zresztą nie sądzę, aby jakiś bank dał spółce cywilnej kredyt bez obecności
    wszystkich wspólników (o chyba, że taka możliwość bardzo wyraźnie określona
    byłaby w umowie spółki, ale i w to wątpię)

    a tak na marginesie, to jeśli jeszcze przed podpisaniem umowy nie do końca
    sobie ufacie, to może jednak spółka cywilna nie jest najlepszym rozwiązaniem
    ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-09-22 05:59:40
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    > a tak na marginesie, to jeśli jeszcze przed podpisaniem umowy nie do końca
    > sobie ufacie, to może jednak spółka cywilna nie jest najlepszym

    Plusz .....kurdelebele .... popieram i podpisuje się pod Twoją wypowiedzią.
    Nie ma takiej możliwości, by wierzyć wspólnikowi. Wspólnik, jak sama nazwa
    wskazuje służy nam do osiągnięcia sukcesu w naszych działaniach. To również
    odnosi się do wspólnika.
    Każda spółka cywilna osób obcych w końcu kończy się w końcu konfliktu i
    samozagładą :))).
    To jest oczywiście tylko moje zdanie w temacie wysnute na podstawie
    wnikliwych analiz.
    Wg mnie to z chwilą założenia spółki wspólnicy powinni dokładnie dogadać
    się, powtarzam DOOKŁADNIEE, jak będą dzielić majątek spółki po jej
    likwidacji, lub jak będą realizować zobowiązania spółki z chwilą plajty.
    Jeśli to zagadnienie będzie jasno sprecyzowane, to reszta to tylko praca i
    zarabianie do momentu, kiedy jeden , lub kilku wspólników nie stwierdzi, że
    inny wspólnik lub wspólnicy nie biorą zbyt dużo w stosunku do włożonej pracy
    ale to już inny temat :))))))

    pozdrawiam
    fart

    kurdefrak uśmiechnijcie się ... jest śliczna pogoda :)))))

  • 8. Data: 2003-09-22 06:58:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, plusz wrote:

> [...]
    >+ poza czynności zwykłe lub przekraczających określoną kwotę wymagana jest

    Możesz oświecić co to da ?
    O ile wiem - w odróżnieniu od spółek handlowych - taki zapis
    nie odniesie skutku wobec wierzycieli. Jak ktoś podpisze
    umowę z jednym wspólnikiem to będzie ważna.
    Owszem, "przekroczył kompetencje"... ale co to da pozostałym,
    poza tym że mogą podać go do sądu ?

    [...]
    >+ a tak na marginesie,

    ...to masz rację :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-09-22 10:10:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > Hawaje a dwóch pozostałych spółkowiczów będzie spłacać ten kredyt do końca

    W zadnym wypadku nie nalezy zakladac w takim wypadku s.c.

    Boguslaw