  • 1. Data: 2003-09-20 10:17:46
    Temat: ulga remontowa a mieszkanie u "kogos""
    Od: "Komzik" <k...@o...pl>

    Witam.

    Mieszkamy razem z zona u tesciow w domku. Ostatnio troche remontowalismy i
    budowalismy (np. garaz, dach itp.) Czesc materialow kupowali tesciowie czesc
    my (oczywiscie na fakurke). Czy bede mogl sobie odliczyc koszty jakie
    ponioslem na budowe i remont od podatku na podstawie otrzymanych rachunkow ?
    dodam ze caly dom jest tesciow a my sobie tam tylko mieszkamy na jednym
    pieterku - reszte zajmuja tesciowie.
    Bardzo prosze o porade

    Pozdrawiam

    Konrad.

  • 2. Data: 2003-09-20 14:04:30
    Temat: Re: ulga remontowa a mieszkanie u "kogos""
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Komzik" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Mieszkamy razem z zona u tesciow w domku. Ostatnio troche remontowalismy i [...]

    Umowa uzyczenia i juz macie prawo do remontowania lokalu...

    Pozdro

    Maseł

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

  • 3. Data: 2003-09-20 18:56:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, Komzik wrote:
    [...]
    >+ dodam ze caly dom jest tesciow a my sobie tam tylko mieszkamy
    >+ na jednym pieterku

    Jeśli teściowie o tym wiedzą ;) i wyrażają zgodę, to
    macie przecież umowę. Ustną. I jak nic nie płacicie
    to to jest AFAIK "użyczenie". No, chyba że ja źle
    w Kodeksie Cywilnym czytam ;)
    IMO "użyczenie" to wcale nie taki zły "tytuł prawny" (patrz
    ustawa "podatkowa").
    Tyle, że AFAIK wg K.C. "umowa przenosząca 2000 zł powinna
    być stwierdzona pismem", więc jakby was miała najść
    chęć powoływania się na owo "użyczenie" to ja bym
    na waszym miejscu papier spisał !
    Sprawdź w groups.google co tam wszystko o użyczeniu
    było: jeśli chodzi o rodziców to zdaje się nie ma
    cyrku w podatkami - wtedy "papier" i już.

    [...]
    >+ Bardzo prosze o porade

    A wybij sobie z głowy !
    Co najwyżej możemy sobie podywagować, zacytować (ci
    jakiś przepis jak się mylisz) tudzież powarczeć
    na twoją osobę. Wyrażam nadzieję że wiesz czemu
    nie powinieneś wyrażać takich głupich zachcianek ;> !

    >+ Pozdrawiam

    wzajemnie :) - Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-21 08:43:25
    Od: "Komzik" <k...@o...pl>

    dziekuje z podpowiedzi :) juz wiem czego szukac i w jakim kierunku dzialac.
    teraz tylko odpowiednia lektura i juz.. :)

    Pozdrawiam

    Konrad