    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Społka Z O.O. - wkład niepieniężny
    Date: Tue, 02 Dec 2008 13:10:38 +0100

    crazy pisze:
    > Chcę założyć spółkę Z O.O. Nie mam jednak 50 000 zł ani w gotówce ani
    > w aporcie. mógłbym pozwolić sobie jedynie na jakieś 10000 zł.
    >
    > Czy tą brakującą częścią wkładu (40 000zł) do spółki Z O.O. może być
    > weksel własny??

    Powinno się dać. Widziałem coś podobnego - spółka z o.o. była
    remitentem na wekslu wystawionym przez jakąś inną firmę. Weksel był na
    10 milionów zł i przez to kapitał zakładowy spółki wynosił 10 milionów
    (plus jeszcze jakieś "grosze"). Daję sobie głowę uciąć, że weksel ten
    miał wartość li tylko papieru, na którym został wydrukowany. Tym
    bardziej, że był już przedawniony, kiedy go widziałem...

    Opinia, jakoby spółki z o.o. były bardziej wiarygodne niż choćby
    osoby fizyczne to jedna wielka bujda na resorach :)

    --
    Liwiusz