    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Społka Z O.O. - wkład niepieniężny
    Date: Tue, 02 Dec 2008 15:21:43 +0100

    Dnia 02-12-2008 o 14:54:15 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >>> http://www.senat.gov.pl/k7/dok/opinia/2008/022/o/319
    .pdf

    > A jakaż to alternatywa? Przecież wszystkie oszczędności na ZUSie
    > zjedzą opłaty notariusza, pełna księgowość, dodatkowe kłopoty związane z
    > bycia jedynym udziałowcem/prezesem spółki (dodatkowe wymogi umów
    > notarialnych), publikowanie rocznych raportów, podatki od dywidendy itp.
    > itd.

    Notariusza płacisz raz, PK dla malutkiej firmy od 300-400zł można mieć,
    z jedynym udziałowcem/prezesem nie ma problemu, bo skoro jest osoba
    współpracująca
    (konkretnie chodziło mi o żonę), to masz już drugą osobę, roczne raporty -
    chodzi
    o te za 500 w monitorze?

    Zus dla dwóch osób w 2009 będzie ~930 miesięcznie "na czysto", przez cały
    rok weźmy 11100.
    W tym samym czasie prowadzenie PK to będzie 4000 - więc nawet doliczając
    3500 za notariusza,
    sądy czy ogłoszenia, to masz 3600 na czysto, chyba że coś grubszego
    przeoczyłem?

    Fakt, pozostaje kwestia wyprowadzenia tych pieniędzy ze spółki, ale ludzie
    to jakoś robią przecież.

    Pozdrawiam,
    Tomek