    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Społka Z O.O. - wkład niepieniężny
    Date: Fri, 5 Dec 2008 02:11:24 +0100

    On Thu, 4 Dec 2008, Liwiusz wrote:

    > A mógłbyś napisać dokładniej jakie to podatki należą się przy
    > przeprowadzaniu staruszki przez jezdnię? Chętnie posłużę się Twoim "gotowcem"
    > w różnych życiowych dyskusjach :)

    Ano.
    O ile w przypadku *darowizn* mamy niepodleganie pod ustawę o podatku
    dochodowym i odesłanie do ustawy o podatku od darowizn i spadków,
    a tam z kolei zwolnienie dla świadczeń do kwoty niższej od... (tu
    lista kombinacji spokrewnienia, lat i kwot), o tyle dla wszystkich
    świadczeń które nie są rzeczowe i nie są przekazaniem praw (więc
    nie są darowizną), w szczególności usług wszelakich, mamy podpadanie
    pod "nieodpłatne świadczenia".
    Art.11 UoPDoOF (i chyba 11a, nie chce mi się sprawdzać, ale zajrzyj).
    Bez zwolnień.

    Czyli staruszka uzyskuje przychód - w takiej kwocie, w jakiej
    przeprowadzenie ma "wartość rynkową", więc ile by kosztowało
    wezwanie osoby która zawodowo trudni się przeprowadzaniem
    staruszek...

    Przekładając na inny przykład.

    Biorę fotoaparat, idę na imprezę do znajomych i pstrykam zdjęcia.
    Później mogę im te zdjęcia dać.
    ZARÓWNO w przypadku, kiedy dam im "samo prawo", znaczy skopiuję
    z karty na ich harddysk, jak i kiedy zrobiłbym odbitki i im przyniósł,
    dokonuję darowizny.
    Zwolnionej w limicie i tak dalej... wszystko pasuje.
    Na szczęscie pewien niekorzystny dla fotopstrykacza któremu ktoś
    spiracił ze strony www zdjęcia i któremu sąd orzekł, że ich
    wartość jest "tyle ile mógłby za nie zarobić" (co skończyło się
    tym, że dostając "słuszność" i obniżenie żądań do kilkunastu
    procent dopłacił do prawnika pirata) pozwala nisko wycenić zdjęcia
    otrzymane przez obdarowanych :P

    ALE...

    Ale jakby tak kto *obiecał* znajomym że *będzie robił zdjęcia*,
    to już nie ma tak dobrze.
    Mamy usługę.
    A to oznacza że nie darowizna lecz "nieodpłatne świadczenie".
    I choćby 10 groszy, ale podatek się należy.
    I mamy przestępców do ścigania. (no przesaedzam, bo jest limit
    do wykroczenia, chodzi o ideę).

    Nie, tryb dokonany "biorę" oraz warunkowe "jakby tak" nie są
    przypadkowe :P

    pzdr, Gotfryd