    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spolka cywilna Vat i rodzina
    Date: Fri, 26 Jun 2009 12:25:35 +0200

    JacekS pisze:
    > Witam,
    > Pytania banalne zapewne dla specjalistów, dla mnie jednak problem ( dla pani
    > z US z ktora spedzilem dzisiaj mile chwile rownież były zagadowe).
    > Chodzi o spółkę cywilną założoną przez dwy VATowców. Najwyrażniej dostaje
    > ona nowy NIP i zostaje zwolniona z Vat zanim nie przekroczy limitu 50k zł.
    > Czy jednak ma na to wpływ jeśli spółkę założą członkowie rodziny -
    > owiedzmy - ja i brat?

    Nie.

    Czy spółke można też założyć z osobą nie prowadzącą
    > działalności gospodarczej, ale pracująca na etacie?

    Nie, s.c. żeby prowadzić działalność gospodarczą musi mieć za wspólników
    przedsiębiorców, bo sama nim nie jest.
    Każdy wspólnik ma swój własny wpis do ewidencji. Chyba ze wspólnikiem
    jest inna spółka posiadająca osobowość prawną (np sp. z o.o.) - wtedy ma
    wpis KRS (to precyzuję w rama ucięcia głupich komentarzy w zarodku)

    A że ktoś ma etat, to nie ma znaczenia dla spraw spółki.

    > Pytanie nie na temat, dla ambitnych:
    > Czy jeśli polski rezydent, (tzn zameldowany w Polsce) założy firme w USA, to
    > podatek VAT rozlicza w Stanach czy w Polsce?

    W USA nie ma VAT.
    Działalność prowadzona poza granicami UE nie podlega VAT w UE.

    > Speawa dotyczy uslug internetowych, wiec miejsce działalności cieżko jest
    > określić.

    Nie napisałeś co to znaczy " założy firmę w USA". Jaka ma być forma
    prawna wg. prawa amerykańskiego (a oni mają tego więcej niż nasze biedne
    spółki osobowe i kapitałowe, po 2,5 na krzyż).

    Niemniej jednak do określenia miejsca działalności będą potrzebne na
    99,9% amerykańskie, nie polskie przepisy.

    > Prawda, że ciekawe?

    Powiedzmy, ale nie to ciekawe o czym myślisz.

    Ale jak nam opowiesz jak to działa wg amerykańskich przepisów to może
    być ciekawy post.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813