    From: "JacekS" <i...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spolka cywilna Vat i rodzina
    Date: Fri, 26 Jun 2009 13:32:44 +0200

    > Nie.

    Moja wina, że zadałem kilka pytań na raz i teraz nie wiem, którego dotyczy
    odpowiedź.
    NIE - tzn, że spółka automatycznie ma już VAT po założeniu?
    Czy NIE - oznacza, że "spółkowanie' z bratem ma na to wpływ?

    > Czy spółke można też założyć z osobą nie prowadzącą
    >
    > Nie, s.c. żeby prowadzić działalność gospodarczą musi mieć za wspólników
    > przedsiębiorców, bo sama nim nie jest.
    > Każdy wspólnik ma swój własny wpis do ewidencji. Chyba ze wspólnikiem jest
    > inna spółka posiadająca osobowość prawną (np sp. z o.o.) - wtedy ma wpis
    > KRS (to precyzuję w rama ucięcia głupich komentarzy w zarodku)
    >
    > A że ktoś ma etat, to nie ma znaczenia dla spraw spółki.

    Dziekuje bardzo, milo uzyskac rade od fachowca.

    > W USA nie ma VAT.
    > Działalność prowadzona poza granicami UE nie podlega VAT w UE.

    Tutaj osmielę się polemizowac. Jesli chodzi o uslugi elektroniczne (
    intermetowe)

    ART 27 ustawy o VAT.
    "W przypadku gdy usługi elektroniczne są świadczone przez osobę prawną,
    jednostkę
    organizacyjną niemającą osobowości prawnej lub osobę fizyczną, która ma
    siedzibę al-
    bo miejsce zamieszkania lub stałe miejsce prowadzenia działalności poza
    terytorium
    Wspólnoty, z którego świadczy te usługi na rzecz osób fizycznych, osób
    prawnych oraz
    jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, niebędących
    podatnikami
    podatku od wartości dodanej lub podatnikami, o których mowa w art. 15 i 16,
    mających
    siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty, miejscem
    świadczenia
    tych usług jest miejsce, gdzie NABYWCA posiada siedzibę lub miejsce
    zamieszkania.

    > Nie napisałeś co to znaczy " założy firmę w USA". Jaka ma być forma prawna
    > wg. prawa amerykańskiego (a oni mają tego więcej niż nasze biedne spółki
    > osobowe i kapitałowe, po 2,5 na krzyż).
    > Niemniej jednak do określenia miejsca działalności będą potrzebne na 99,9%
    > amerykańskie, nie polskie przepisy.

    > Powiedzmy, ale nie to ciekawe o czym myślisz.
    >
    > Ale jak nam opowiesz jak to działa wg amerykańskich przepisów to może być
    > ciekawy post.

    Szczerze mówiąc nie mam jeszcze pojęcia i dopiero węszę w tym temacie.
    Znalazłem np taką stronę, przepraszam za reklamę ale klnę sie na wszytsko,
    że nie mam w tej firmie żadnych udziałów.
    http://www2.valisinternational.com/ Chodzi mi tylko o przykład, zapewne jest
    wiele lepszych pośrednikow.
    Zakladaja oni spółki LLC, i oto jak wyglada u nich opodatkowanie:
    "the LLC is ignored for U.S. and most states income tax purposes.
    Accordingly, any income earned is treated as earned directly by the foreign
    person. Such income is not subject to U.S. taxation so long as the foreign
    person did not perform his services or sales activity in the U.S. himself or
    thru an employee or agent. This means no person (the foreign person,
    employee of the foreign person or agent thereof) is physically present in
    the U.S. while earning the income. It is apparent that many, if not most of
    the single member LLCs are conducted purely over the internet with no
    physical presence in the U.S
    Podsumowując dla nieanglojęzycznych - tak dlugo jak nie sprzedamy nic
    bezpośrednio w Stanach, nie płacimy u nich podatku.
    Z dochodowym sprawa bylaby wiec prosta - płacimy w Polsce. Co jednak z
    VATem? W USA go nie ma, u nas jest. Miejsce zamieszkania i siedzibe mam w
    Polsce, ale firma niby amerykańska - płacić czy nie? Oto jest pytanie! :)
    Pozdrawiam miło i dziękuje za dotychczasową pomoc

    Jacek