    From: "JacekS" <i...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spolka cywilna Vat i rodzina
    Date: Fri, 26 Jun 2009 15:01:21 +0200

    news:h22dcm$52u$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To ja się dopiszę z jeszcze jedną wątpliwością.
    >
    > Zastanawiam się jakie możliwości egzekucji VAT (gdyby on był) ma Unia w
    > stosunku do przedsiębiorstwa amerykańskiego którego metaforyczna noga w
    > unii nigdy nie powstała?
    > To już raczej obowiązek podatkowy spoczywa na nabywcy.

    Stawiałbym na:
    Art. 132. i dalsze.
    1. Podmioty zagraniczne świadczące na terytorium Wspólnoty usługi
    elektroniczne oso-
    bom niepodlegającym opodatkowaniu, które mają siedzibę lub miejsce
    zamieszkania na
    terytorium Wspólnoty, mogą złożyć w państwie członkowskim identyfikacji
    zgłoszenie
    informujące o zamiarze skorzystania ze specjalnych procedur rozliczania VAT
    wobec
    tych usług, o których mowa w ust. 2-7, w art. 133 oraz w art. 134

    Ale co jesłi podmiot zagraniczny nie ma siedziby na terytorium Wspólnoty?
    Jak US sciągnie VAT z amerykańskiej firmy, która handluje w internecie, ma
    konto w polskim banku a siedziby w Polsce nie ma?
    To jest chyba właśnie to pytanie, które nas dręczy :)
    Jacek