    From: "Piotr" <p...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spółka cywilna/osobowa na ryczałcie
    Date: Sun, 5 Dec 2004 13:34:59 +0100

    > przyklad:
    > 1.Spółka cywilna.
    > Pan A 70 %
    > Pan B 30 %
    > Pan A prowadzi ksiegowosc (ryczalt) spolka jest VATowcem.
    > Jak rozumiem, Pan B co jakis okres otzrymuje czesc z zyskow
    > w wysokosci 30 % i juz od tego nie placi podatku poniewaz
    > zostal pobrany gdyz Pan A prowadzac ksiegowosc rozlicyl sie
    > z dzialalnosci z US czy tak?

    Księgowość prowadzi Spółka, którą reprezentują wspólnicy. Pan A płaci
    ryczałt od 70% przychodów. Reszta 30 % też musi być opodatkowana w Państwie
    prawa :-))) Pan B płaci podatek od reszty:
    a) ryczałt od 30% przychodów
    b) dochód od 30 % przychodów i kosztów spółki - zasady ogólne.

    > 2.Spolka osobowa (jawna)
    > Pan A 70%
    > Pan B 30%
    > Spolka VAtowiec. Wszytsko jak wyzej z tym ze spolka postanawia zatrzymac
    > 30% zyskow
    > a 70% dla splolnikow, kolejno Pan A 48% Pan B 21%.
    > Jak w poprzednim przypadku Pan A prowadzi ksiegowosc, podatek byl
    > zaplacony (ryczalt)
    > czy Pan A i B placa ponadto znowu podatek od dochodow? Czy juz nie?

    Nie rozumiem co masz na myśli "zatrzymać 30% zysków"..... Podatek płacimy od
    dochodu (zasady ogólne), bądź przychodu (ryczałt od przychodów
    ewidencjonowanych).

    > Bo nie bardzo wiem jak sie ma to do "natomiast podatek dochodowy płaci
    > każdy ze wspólników, z uwzględnieniem przypadającej na niego części
    > dochodu"

    Dokładnie tak, podatek płaci każdy ze wspólników od przypadającej na niego
    części przychodów bądź dochodu. Przychód bądź dochód liczy spółka.

    To chyba tak pobierznie wygląda.

    Pozdr.
    Piotr