  • 1. Data: 2004-12-05 11:18:56
    Temat: Spółka cywilna/osobowa na ryczałcie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    cytuje:
    "W spółkach cywilnych i osobowych podatek VAT placi spółka, natomiast
    podatek dochodowy płaci
    każdy ze wspólników, z uwzględnieniem przypadającej na niego części
    dochodu, który został
    przekazany do podziału pomiedzy wspólników."

    przyklad:
    1.Spółka cywilna.
    Pan A 70 %
    Pan B 30 %
    Pan A prowadzi ksiegowosc (ryczalt) spolka jest VATowcem.
    Jak rozumiem, Pan B co jakis okres otzrymuje czesc z zyskow
    w wysokosci 30 % i juz od tego nie placi podatku poniewaz
    zostal pobrany gdyz Pan A prowadzac ksiegowosc rozlicyl sie
    z dzialalnosci z US czy tak?

    2.Spolka osobowa (jawna)
    Pan A 70%
    Pan B 30%
    Spolka VAtowiec. Wszytsko jak wyzej z tym ze spolka postanawia zatrzymac
    30% zyskow
    a 70% dla splolnikow, kolejno Pan A 48% Pan B 21%.
    Jak w poprzednim przypadku Pan A prowadzi ksiegowosc, podatek byl
    zaplacony (ryczalt)
    czy Pan A i B placa ponadto znowu podatek od dochodow? Czy juz nie?

    Bo nie bardzo wiem jak sie ma to do "natomiast podatek dochodowy płaci
    każdy ze wspólników, z uwzględnieniem przypadającej na niego części
    dochodu"

    P.

    ---
    masz problemy miłosne?
    nie potrafisz zinterpretować snów?
    wiem czego potrzebujesz ....
    ..... milosc.cpp.g5.pl

  • 2. Data: 2004-12-05 12:34:59
    Temat: Re: Spółka cywilna/osobowa na ryczałcie
    Od: "Piotr" <p...@a...pl>

> [...]
    > w wysokosci 30 % i juz od tego nie placi podatku poniewaz
    > zostal pobrany gdyz Pan A prowadzac ksiegowosc rozlicyl sie

    Księgowość prowadzi Spółka, którą reprezentują wspólnicy. Pan A płaci
    ryczałt od 70% przychodów. Reszta 30 % też musi być opodatkowana w Państwie
    prawa :-))) Pan B płaci podatek od reszty:
    a) ryczałt od 30% przychodów
    b) dochód od 30 % przychodów i kosztów spółki - zasady ogólne.

> [...]
    > zaplacony (ryczalt)
    > czy Pan A i B placa ponadto znowu podatek od dochodow? Czy juz nie?

    Nie rozumiem co masz na myśli "zatrzymać 30% zysków"..... Podatek płacimy od
    dochodu (zasady ogólne), bądź przychodu (ryczałt od przychodów
    ewidencjonowanych).

    > Bo nie bardzo wiem jak sie ma to do "natomiast podatek dochodowy płaci
    > każdy ze wspólników, z uwzględnieniem przypadającej na niego części
    > dochodu"

    Dokładnie tak, podatek płaci każdy ze wspólników od przypadającej na niego
    części przychodów bądź dochodu. Przychód bądź dochód liczy spółka.

    To chyba tak pobierznie wygląda.

    Pozdr.
    Piotr

  • 3. Data: 2004-12-05 14:18:24
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > prawa :-))) Pan B płaci podatek od reszty:
    > a) ryczałt od 30% przychodów
    > b) dochód od 30 % przychodów i kosztów spółki - zasady ogólne.

    a czy Pan A tez palci dochod ale od 70% ?
    Bo ten ryczalt Pana B Pan A uwzglednia rozliczajac spolke tak? Wiec Panu
    B pozostaje punkt b)

    > Nie rozumiem co masz na myśli "zatrzymać 30% zysków"..... Podatek
    płacimy od
    > dochodu (zasady ogólne), bądź przychodu (ryczałt od przychodów
    > ewidencjonowanych).

    chodzi o zatrzymanie czesci dochodu z przeznaczeniem na kapital obrotowy i
    inwestycje.

    > Dokładnie tak, podatek płaci każdy ze wspólników od przypadającej na
    niego
    > części przychodów bądź dochodu. Przychód bądź dochód liczy spółka.

    czyli wsplolnik cowypelnia PIT 36 i tam wpisuje swoja czesc tak? Czyli
    jakby nie patrezc
    2 razy placony podatek, ale chore ... Juz lepiej zwylka DG zalozyc anei
    bawic sie w spolki.

    > To chyba tak pobierznie wygląda.
    >
    > Pozdr.
    > Piotr