  • Data: 2008-12-01 11:53:26
    Temat: Re: Spółka ze Stanów przyjmująca płatności z Polski
    Od: marcin <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Ale w takim razie tak po cichu napisz nam, w jakiej roli miałbyś
    > występować Ty. Dla czystej ciekawości i "procesu zrozumienia".

    Chodzi o to, że:
    - licencji nie udzielą mi na krótki czas, niskie kwoty. Musiałoby to być
    "głębsze" wejście w rynek.
    - ja wystąpiłbym jako podwykonawca, obojętnie czy pracownik czy
    przedsiębiorca;
    - jeśli nie ma licencji to ich (tej hamerykańskiej spółki) obecność
    konieczna;
    - pewną małą część zleceń oni by wykonywali samodzielnie i nawet nie
    będę miał możliwości wykonania tego (know-how wypracowane latami,
    oprogramowanie tworzone od kilkunastu lat przez sztab ludzi) jeśli nie
    udostępnią mi przedmiotu licencji (a nie udostępnią bez licencji, patrz
    wyżej)
    - ja wykonałbym ok. 80% każdego ze zleceń, z czego część wymaga
    osobistej obecności u klientów (zapoznanie się ze sprzętem, itp.) a
    reszta to "praca komputerowa" przy projekcie.
    - na polski rachunek spływałyby płatności za wykonywane zlecenia;
    - z polskiego rachunku regulowane by były "polskie" koszty
    - z polskiego rachunku wypłacany by była moja dola

    Jestem gotów współpracować jak przedsiębiorca (dg, płacić ZUS i
    dochodowy od SWOJEGO wynagrodzenia), ale transferów pieniędzy przez
    ocean wolałbym uniknąć, bo za drogo wychodzą. Właśnie o te cholerne 5%
    kosztów operacji finansowych chodzi, bo moja dola zmaleje o połowę i
    całość raczej przestanie być opłacalna.

    Czego się obawiam:
    - żeby działalność tej spółki z USA nie była uznana za działalność
    gospodarczą w Polsce
    - żeby działalność (cała umowa) tej spółki z USA była uznana za moją
    działalność (VAT, itp)

    > Pewnie może, jako nierezydent.

    Co się z tym wiąże? Bardzo proszę byś rozwinął lub rzucił jakimiś
    linkami nawet jeśli informacji nie jesteś pewny. Niestety nie mam punktu
    zaczepienia by samodzielnie szukać.

    > Ale "nieznamsię", nie wiem jakie to pociąga za sobą komplikacje.

    Znalazłem jeden podmiot z USA bez żadnego przedstawicielstwa, który
    otwarcie posługuje się polskim rachunkiem. No i właśnie to mi podsunęło
    pomysł z tym polskim rachunkiem bankowym.

    > Za to tak na wszelki wypadek tę część ajencyjną bym rozpatrzył na
    > wypadek, jakby znalazł się "inny szybki" który zechciałby im świadczyć
    > taką samą usługę z jakiegoś powodu przebijając Twoją ofertę.

    Trafna uwaga. Dzięki.

    pzdr
    M.