    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spółka ze Stanów przyjmująca płatności z Polski
    Date: Mon, 1 Dec 2008 19:51:21 +0100

    On Mon, 1 Dec 2008, marcin wrote:

    > Czego się obawiam:
    > - żeby działalność tej spółki z USA nie była uznana za działalność
    > gospodarczą w Polsce

    Się nie wtykam.
    Do przemyślenia jest, czy to "oni" jako podatnik VAT realizują
    eksport usługi do Polski, czy raczej ich klient (docelowy, nie
    piszę o Tobie) jako podatnik VAT realizuje import.
    Bo ktoś ten VAT musi wykazać.

    > - żeby działalność (cała umowa) tej spółki z USA była uznana za moją
    > działalność (VAT, itp)

    Sądząc z opisu wg umowy - nie.
    Oczywiście idzie o ich sprzedaż, nie Twoje wpływy.

    > Co się z tym wiąże?

    Jakieś ograniczenia :]
    Zajrzyj na strony z informacjami o zakładaniu kont dla DG - na początek
    mogą być strony banków :), są oddzielne procedury dla nierezydentów.
    Nie wiem czy nie wymaga to jakiejś rejestracji w NBP albo podobnej
    instytucji.

    pzdr, Gotfryd