  • Data: 2006-08-11 20:44:54
    Temat: Re: Sposób na uniknięcie VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Aug 2006, PiotrB. wrote:

    > Obaj jestesmy na KPiR, więc jak nie jeden to drugi zapłaci podatek
    > dochodowy od tego co zapłaci końcowy klient.

    ...ano, ale:

    > widzę tam limity >30tys. euro, ale chyba dotyczy innych sytuacji

    Tak, limity dotyczą konieczności prowadzenia osobnej ewidencji.
    Sama zasada limitów nie ma.

    > Automatycznie

    Nie. Wedle uznania :)

    > z urzędu

    W oparciu o jedną z metod z ustawy. Dlatego wspominałem że może
    być hm... "ciekawie" jak US znajdzie w okolicy firmę która
    podobnie nazwane usługi wycenia inaczej.

    > i nawet w przypadku gdy wartość pojedynczego
    > zlecenia wynosi 500-1500zł?

    Nie znam takiego przypadku, ale nie widzę przeszkód w przepisach.
    Może nic się nie stanie... dyskusja ma na celu wskazanie co MOŻE
    mieć miejsce, a nie przewidywanie co będzie miało :)

    > W naszej branży rozrzut cen jest spory, jeden weźmie 1000zł, drugi 2000zł
    > za to samo zlecenie. nie ma też ustalonej ceny np. za rysunek,

    ...IMO to właśnie niesie zwiększone ryzyko :)

    > Po prostu nie wiem co to jest, nie znam się na prawie podatkowym.

    No przepis przeczytałeś, co *może* US już wiesz.
    Tego co *zechce* zrobić - nie wiemy.

    > Osobny limit tzn. w 2006r. 39200zł. a to znaczy, że prędzej przejdziemy na
    > VAT
    > działając jako spółka niż działając oddzielnie. Jeśli dobrze rozumiem.:/

    Ktoś powiedział że macie zamknąć swoje ODRĘBNE działałności?
    Sugerujesz że sugestia brzmi "zamiast" zamiast "dodatkowo"? :O !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)