    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spóźniony Vat
    Date: Sat, 2 Dec 2006 20:11:52 +0100

    On Sat, 2 Dec 2006, chomik wrote:

> [...]
    > osobowym naprawę blacharsko lakierniczą. Wówczas w momencie przekazywania mi
    > samochodu po nawprawie nikt nie uprzeddził mnie , że dostanę za to Fakturę
    > Vat, należność miała zostać uregulowana przez zakłąd ubezpieczeniowy i mieli
    > sobie to panowie wyprostować sami. Po jakimś czasie przysłano mi fakturę Vat
    > z wezwaniem do zapłaty bo podobno nie wszystko zostało załatwione.
    > Boksowałem się z nimi 4 miesiące i w końcu uzgodniliśmy, że nie muszę płacić
    > za tę fakturę ale powinienem uregulować VAT ponieważ ubezpieczyciel pokrył

    No żesz...
    Mam dwa pytania:
    - czy również zaniżyłeś przychód, nie wpisując odszkodowania
    do przychodów DG?
    - czy również pozwoliłeś przepaś kosztowi w wysokości kosztów naprawy?

    > Czy jest jakiś sposób aby nie "połynąć" na kwotę podatku VAT ,
    > którego nie rozliczyłem sobie w rozsądnym terminie ?
    > W ustawie o VAT znalazłem

    ...przepis o prawie dokonywania korekty przez 5 lat.
    A druga droga to poprosić o duplikat.
    Trzecia zaś droga, pewnie najprostsza i jak mniemam prawdziwa to
    przeczytać przepis o tym że odlicza się w dacie OTRZYMANIA FAKTURY.
    Podejrzewam że jej nie zabrałeś, z braku wiedzy. A jak fakturę
    dostaje się dziś to do VAT zalicza sie ją "na dziś"!

    Jeśli moje domniemania są słuszne (jak nie to z góry przepraszam :))
    to proszę o wykład:
    - jakie umowy TY zawarłeś; stawiam tezę że umowę ubezpieczenia
    z zakładem ubezpieczeń oraz o naprawę samochodu z warsztatem
    - z czego wywiodleś sobie, że mozesz nie księgować skutków
    tych umów (z umowy ubezpieczeniowej wynika że mają WYPŁACIĆ
    koszty naprawy, a przecież nie mi tylko Tobie, prawda?)

    > Bardzo proszę o pomoc i cierpliwość prezy czytaniu mojego być może nieco
    > chaotycznego maila.

    W ramach odszkodowania - przeczytaj przepisy.
    Naprawdę...

    pzdr, Gotfryd