    From: "chomik" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spóźniony Vat
    Date: Sun, 3 Dec 2006 12:26:45 +0100

    No żesz...
> [...]
    >
    > ...przepis o prawie dokonywania korekty przez 5 lat.
    > A druga droga to poprosić o duplikat.
    > Trzecia zaś droga, pewnie najprostsza i jak mniemam prawdziwa to
    > przeczytać przepis o tym że odlicza się w dacie OTRZYMANIA FAKTURY.
    > Podejrzewam że jej nie zabrałeś, z braku wiedzy. A jak fakturę
    > dostaje się dziś to do VAT zalicza sie ją "na dziś"!
    >
    > Jeśli moje domniemania są słuszne (jak nie to z góry przepraszam :))
    > to proszę o wykład:
    > - jakie umowy TY zawarłeś; stawiam tezę że umowę ubezpieczenia
    > z zakładem ubezpieczeń oraz o naprawę samochodu z warsztatem

    - umowa z Zakładem Ubezpieczeń - polisa, opłacona w terminie
    - zlecenie naprawy blacharsko - lakierniczej z dealerem

> [...]
    > tych umów (z umowy ubezpieczeniowej wynika że mają WYPŁACIĆ
    > koszty naprawy, a przecież nie mi tylko Tobie, prawda?) - wymyśliłem
    > sobie, że nie powinni wystawiać na mnie faktury bo ja tej kasy nawet nie
    > zobaczę.., głupie nie ? ale czasem tak człowiekowi zaświta i wówczas się
    > pisze na grupę bo ludzie człowieka zrozumieją a księgowi nie wiedzą !!!
    > (bez obrazy ale Ci z którymi rozmawiałem nie wiedzieli jak sprawę
    > załatwić). Pomyślałem, że nie potrzebuję żadnych faktur ponieważ nie
    > płaciłem za naprawę ... :(

    > W ramach odszkodowania - przeczytaj przepisy.

    Ha , pierwszy raz piszę na grupę i od razu taka pomoc !!, dzięki , naprawdę.
    Mam ciotkę księgową i nie będę Ci pisał co ona mi poradziła bo przesłałbyś
    tego posta na grupę "alt.kawały" i wygrałbyć komplet czerstwych rogalików i
    chińskich noży... a tak poważnie to :

    Prawda jest taka, że nie uwzględniłem przychodu oni kosztu nigdzie i wcale.
    Przychodu nie ponieważ nie otrzymałem kasy z zakładu ubezpieczeń - mieli się
    dogadać z dealerem. Poprosiłem o duplikat, który otrzymałem z datą
    30.11.2006. Mam zamiar dokonać zatem rozliczenia podatku Vat należnego o
    naliczony na duplikacie za m-c listopad br. Rozumiem również , że otrzymanie
    duplikatu z w/w datą powoduje skutki takie jakbym otrzymał właściwą fakturę
    kosztową w listopadzie czy tak ?

    Jak uzasadnić fakt , że nie otrzymałem faktury ? (oni {dealer) mogą mieć
    potwierdzenie pocztowe)

    Z tymi przychodami to jest sprawa bardziej skomplikowana ponieważ samochód
    jest przedmiotem leasingu, więc firma leasingowa , dealer i firma
    ubezpieczeniowa uzgodniły , że przelew należności nastąpi bezpośrednio na
    konkto wykonawcy usługi tj. zakładu blacharskiego dealera. Ale to pewnie nie
    ma znaczenia bo należy się formalnie mi , prawda ?. (Jest jeszcze taka
    możliwość , że ubezpieczyciel jeszcze nie wypłacił kasy nikomu bo dealer ma
    u siebie straszny bałagan)

    Przepisami mam całe mieszkanie zawalone, właśnie się doktoryzuję z Ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych i szczegółowo do VAT-u też się
    zabieram, dzięki za "o.p.r." bo pewnie sobie to trochę zbagatelizowałem. No
    ale myślę, że jeszcze jest dla mnie nadzieja bo chcę te sprawy wyprostować i
    dostrzegam ich wagę.

    Szacunek,
    Darek