    Date: Fri, 22 Jul 2005 21:51:57 +0200
    From: TwojaKsiegowa <b...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprawy podatkowe - swiadczenie uslug w krajach UE

    Piotr M. Kozanecki wrote:

    > Planuje swiadczenie uslug webdesignu w Wielkiej
    > Brytanii i mam nadzieje, ze ktorys z Grupowiczow
    > bedzie w stanie mi pomoc - sprawa jest nastepujaca:
    >
    > Wedle informacji, ktore udalo mi sie znalezc
    > w Internecie, posiadajac zarejestrowana w Polsce
    > dzialalnosc gospodarcza moge swiadczyc uslugi
    > bez koniecznosci rejestracji odrebnej dzialalnosci
    > w krajach, z ktorych pochodza klienci
    >
    > Czy w takiej sytuacji (zakladajac, ze to, co napisalem
    > powyzej, jest prawda ;-)) wystarczy, ze klientowi
    > np. z Wielkiej Brytanii wystawie fakture VAT
    > za stworzona strone internetowa, zas wszystkie
> [...]

    Zastosować trzeba bedzie art. 2 pkt 26 ustawy o VAT czyli świadczone
    przez Ciebie usługi spełniają definicję usług elektronicznych oraz art.
    27 ust. 4 pkt 9 ustawy o VAT, miejsce świadczenia usług jest miejsce,
    gdzie nabywca usługi posiada siedzibę- Wielka Brytania. Nie wystawiasz
    faktury z VAT 0%, tylko fa VAT z adnotacją, że jest to czynność nie
    podlegająca opodatkowaniu oraz VAT rozlicza nabywca usługi. Nie
    deklarujesz tego w VAT-7, ani w rejestrze VAT.
    Podatek płacisz dochodowy płacisz w Polsce.

    pozdrawiam