  • 1. Data: 2005-07-22 19:31:28
    Temat: Sprawy podatkowe - swiadczenie uslug w krajach UE
    Od: "Piotr M. Kozanecki" <p...@p...plusuntefraze>

    Witam,

    Planuje swiadczenie uslug webdesignu w Wielkiej
    Brytanii i mam nadzieje, ze ktorys z Grupowiczow
    bedzie w stanie mi pomoc - sprawa jest nastepujaca:

    Wedle informacji, ktore udalo mi sie znalezc
    w Internecie, posiadajac zarejestrowana w Polsce
    dzialalnosc gospodarcza moge swiadczyc uslugi
    bez koniecznosci rejestracji odrebnej dzialalnosci
    w krajach, z ktorych pochodza klienci.

    Czy w takiej sytuacji (zakladajac, ze to, co napisalem
    powyzej, jest prawda ;-)) wystarczy, ze klientowi
    np. z Wielkiej Brytanii wystawie fakture VAT
    za stworzona strone internetowa, zas wszystkie
    podatki zaplace w Polsce? Czy tez jestem zobligowany
    rowniez do placenia jakichkolwiek brytyjskich podatkow?

    Pozdrawiam serdecznie,
    P. Kozanecki.

  • 2. Data: 2005-07-22 19:51:57
    Od: TwojaKsiegowa <b...@T...pl>

    Piotr M. Kozanecki wrote:

> [...]
    > podatki zaplace w Polsce? Czy tez jestem zobligowany
    > rowniez do placenia jakichkolwiek brytyjskich podatkow?

    Zastosować trzeba bedzie art. 2 pkt 26 ustawy o VAT czyli świadczone
    przez Ciebie usługi spełniają definicję usług elektronicznych oraz art.
    27 ust. 4 pkt 9 ustawy o VAT, miejsce świadczenia usług jest miejsce,
    gdzie nabywca usługi posiada siedzibę- Wielka Brytania. Nie wystawiasz
    faktury z VAT 0%, tylko fa VAT z adnotacją, że jest to czynność nie
    podlegająca opodatkowaniu oraz VAT rozlicza nabywca usługi. Nie
    deklarujesz tego w VAT-7, ani w rejestrze VAT.
    Podatek płacisz dochodowy płacisz w Polsce.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-07-22 20:05:15
    Od: "Piotr M. Kozanecki" <p...@p...plusuntefraze>

    TwojaKsiegowa <b...@T...pl> napisał(a):

> [...]
    > usługi. Nie deklarujesz tego w VAT-7, ani w rejestrze
    > VAT. Podatek płacisz dochodowy płacisz w Polsce.

    Dziękuję za szybką odpowiedź!

    Uzupełniając: czy muszę w jakikolwiek sposób zgłaszać
    w urzędzie skarbowym świadczenie usług poza terytorium RP?

    Pozdrawiam,
    P. Kozanecki.

  • 4. Data: 2005-07-22 20:17:52
    Od: TwojaKsiegowa <b...@T...pl>

    > Uzupełniając: czy muszę w jakikolwiek sposób zgłaszać
    > w urzędzie skarbowym świadczenie usług poza terytorium RP?

    złóz zgłoszenie rejestracyjne VAT-R/UE do urzędu skarbowego właściwego
    ze względu na miejsce wykonywania czynnosci podlegających opodatkowaniu
    (może to być również urząd skarbowy własciwy ze względu na adres
    siedziby firmy, lub w przypadku osób fizycznych, ze względu na miejsce
    zamieszkania).

    pozdrawiam

    www.TwojaKsiegowa.pl

  • 5. Data: 2005-07-23 04:55:43
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik TwojaKsiegowa napisał:

> [...]
    > (może to być również urząd skarbowy własciwy ze względu na adres
    > siedziby firmy, lub w przypadku osób fizycznych, ze względu na miejsce

    Po co ma to składać? Żeby go za 10 miesięcy wykreślili?

    pzdr

    Tomek

    Najlepszy serwis MOTO w Polsce! >>> http://link.interia.pl/f18a8

  • 6. Data: 2005-07-25 06:04:23
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Użytkownik "TwojaKsiegowa" <b...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 27 ust. 4 pkt 9 ustawy o VAT, miejsce świadczenia usług jest miejsce,
    > gdzie nabywca usługi posiada siedzibę- Wielka Brytania.

    pod warunkiem, że nabywca jest brytyjskim podatnikiem vat

    Nie wystawiasz
    > faktury z VAT 0%, tylko fa VAT z adnotacją, że jest to czynność nie
    > podlegająca opodatkowaniu oraz VAT rozlicza nabywca usługi. Nie
    > deklarujesz tego w VAT-7, ani w rejestrze VAT.

    j.w.
    Jeżeli nabywca nie będzie podatnikiem vat, usługa podlega opodatkowaniu w
    Polsce

    pozdrawiam