  • 1. Data: 2004-11-19 21:08:20
    Temat: Sprowadzenie laptopa - podatki i ewentualny zwrot podatku..
    Od: banshior <b...@m...pl>

    Witam,
    co nieco pogooglalem, ale informacje robily sie coraz starsze i mniej
    mnie satysfakcjonujace.... Tak wiec...
    Zalozenie: kolega wysyla mi laptopa z usa.
    Z tego co sie doczytalem:
    clo = 0 % {prawda czy falsz?)
    podatek = 22 % od wartosci laptopa i przesylki
    Teraz pytanie - czy istnieje mozliwosc jakiegos zwrotu podatku
    amerykanskiemu przyjacielowi ( w sumie on juz raz vat w usa za tego
    laptopa zaplacil ). A moze gdybym sam byl nadawca wyslanego do siebie
    laptopa to zwrot moglbym otrzymac w Polsce w ramach jakiegos Tax Free ?
    (czy cos takiego zupelnie by nie przeszlo)
    Sorry jesli te pytania sa glupie i dotycza elementarnej wiedzy, ale
    gdybym cos o tym wiedzial to nie musialbym pytac :)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-19 22:02:18
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <b...@m...pl> napisal(a):
> [...]
    > Teraz pytanie - czy istnieje mozliwosc jakiegos zwrotu podatku
    > amerykanskiemu przyjacielowi ( w sumie on juz raz vat w usa za tego

    Nie zapłacił. Tam nie ma VATu.

    > A moze gdybym sam byl nadawca wyslanego do siebie
    > laptopa to zwrot moglbym otrzymac w Polsce w ramach jakiegos Tax Free ?

    No jak chłopie, najpierw Państwo każe CI go zapłacić, a potem oddać?
    Przecież to bez sensu. ;)
    --
    Samotnik
    www.samotnik.pl - czartery jachtów na Morzu Śródziemnym

  • 3. Data: 2004-11-20 09:31:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004, banshior wrote:

    > + Witam,
    > + co nieco pogooglalem, ale informacje robily sie coraz starsze

    Y... "cło z usa" jest z tego miesiąca :]

    > + przyjacielowi ( w sumie on juz raz vat w usa za tego laptopa zaplacil )

    "Amerykanie są ci wdzięczni że obłożyłeś im towary VATem; oni
    nie mieli pojęcia że można obywatelowi przywalić jeszcze
    jednym podatkiem" ;)

    [OT]
    Po prawdzie idea jest taka że VAT powinien wykluczać podatki
    od obrotu (nie wiem czy w USA takie są) - ale my nie dość że
    mamy i VAT obok PCC to dla niektórych czynności od 1.V br. należy
    się i VAT *i* podatek obrotowy, PCC właśnie :>
    [\OT]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)