  • Data: 2002-10-05 08:56:39
    Temat: Re: Sprzedać sobie...
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (4 Oct 2002 21:56:08 GMT), Marcin Kadziolka
    <m...@l...com.pl> był(a) napisał(a):

    >No nie do końca. Taki OEM to chyba musi być zainstalowany na komputerze który
    >sprzedajesz + płytka z CD. Więc do przeprowadzenia instalacji musisz
    >mieć jakieś kwalifikacje. Czyż to nie wspaniały moment, żeby wymusić
    >"kursy" i "certyfikaty" na autoryzowanych instalatorów?

    Teoretycznie tak, więc nie mów tego głośno :-)
    Ale generalnie zapewne straty MSa wtedy byłyby większe z tytułu
    niesprzedanych OEMów. A że:
    a) Windows instaluje się prosto
    b) OEM nie podlega pomocy technicznej MSa, tylko sprzedawcy
    to MS jest czysty. Kasa za sprzedaż wpadła, a jak sprzedawca skopał
    instalkę, to klient wali do sprzedawcy.

    Poza tym -- przecież klient może sobie również zażyczyć instalacji
    wersji BOX

    Poza tym2 -- Nikt nie mówi, że OEM _MUSI_ być zainstalowany na
    komputerze... Ba! Czasami to nawet ciężko to wykonać, jak sprzedajesz
    Windowsa OEMa z samą pamięcią np. :-)

    >Tak, wiem, teoria spisku ;)

    Mniej więcej :-)

    >Wiadomo że sprzedać zawsze możesz, sęk w tym aby kupujący mógł potem z
    >takiego towaru legalnie korzystać.

    A czemu? W licencji nie jest (na szczęście) nic napisane o sposobie
    instalacji, a jedynie o układach zakupu z odpowiednim elementem lub
    zestawem.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert