    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedawca chce mnie wykiwać
    Date: Wed, 24 Sep 2003 23:20:38 +0200

    On Tue, 23 Sep 2003, Krystyna wrote:

    >+ Pilnie potrzebuję porady kogoś kto zna się na kupowaniu domu - sprzedawca

    Nie znam się. Ale cicho nie będę i coś z KC powołam :]

    >+ posesji podczas targowania się ustalił ze mną pewną kwotę. Niestety nie
    >+ spisaliśmy wtedy umowy przedwstępnej. Mam tylko świadków.

    1. "umowa przenosząca 2000 zł powinna być stwierdzona pismem".
    Wg prawników z .prawo nie musi to być sama umowa, ale JAKIŚ
    "papier" w oczywisty sposób powołujący się na umowę.
    Powyższy zapis oznacza że nie dopuszcza się dowodu z przesłuchania
    stron ani świadków, CHYBA że obie strony na to się zgodzą.
    Więcej nie dodam ;)

    2. Cosik mi się widzi, że jeśli umowa "właściwa" musi być
    "stwierdzona w okreslony sposób" (tu: notarialnie) to
    od zawarcia umowy przyrzeczonej w "słabszy" sposób
    można się uchylić: oczywiście nie oznacza to uchylenia
    się od zapisanego w um. wstępnej odszkodowania, żeby
    nie było "to po co ona" !
    Krótko mówiąc: nawet jakby było umowa wstępna, ale kara
    umowna <10kzł to ... też byłabyś wściekła :] jakby znalazł
    w międzyczasie konkurencję.
    Zastrzegam że nie mam zdrowia ani czasu sprawdzać po
    kolei w KC, ale właśnie "widzi mi się" ! :)

    [...]
    >+ Jestem tak wściekła i mam ochotę ukręcić mu głowę.
    >+
    >+ Czy mogę coś na to począć?

    Możesz spytać na .prawo - jakiś zysk będę miał ja,
    bo się upewnię czy jakiegoś haczyka nie ominąłem ;)
    (nie bić !).
    Zastrzegając jak wyżej oraz dodatkowo podkreślając
    mocno "H" - to IM*H*O nie możesz "na to" nic zrobić.

    pozdrowienia, Gotfryd