  • 1. Data: 2003-04-02 13:47:03
    Temat: Sprzedaż ŚT
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Będąc Vat'owcem sprzedając umorzony środek trwały osobie "nie vatowiec"
    wystawiam FV tego środka trwałego? Czy może umowa kupna - sprzedaży?
    Agata

  • 2. Data: 2003-04-02 13:51:40
    Temat: Re: Sprzedaż ŚT
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Agata wrote:

    > Będąc Vat'owcem sprzedając umorzony środek trwały osobie "nie
    > vatowiec" wystawiam FV tego środka trwałego? Czy może umowa kupna -
    > sprzedaży? Agata

    Naliczasz VAT normalnie jak od każdej sprzedaży. A dokument - może być
    nawet paragon fiskalny lub oczywiście faktura VAT, jeśli klient sobie
    życzy i chce podać swoje dane

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-04-02 13:52:48
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Agata wrote:

    > Będąc Vat'owcem sprzedając umorzony środek trwały osobie "nie
    > vatowiec" wystawiam FV tego środka trwałego? Czy może umowa kupna -
    > sprzedaży? Agata

    Zakładam, że przy zakupie ŚT odliczyłaś VAT.

  • 4. Data: 2003-04-02 14:04:02
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    > Zakładam, że przy zakupie ŚT odliczyłaś VAT.
    Odliczyłam

    > Naliczasz VAT normalnie jak od każdej sprzedaży. A dokument - może być
    > nawet paragon fiskalny lub oczywiście faktura VAT, jeśli klient sobie
    > życzy i chce podać swoje dane

    Dziekuję za odp.

  • 5. Data: 2003-04-02 15:54:17
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Naliczasz VAT normalnie jak od każdej sprzedaży. A dokument - może być
    > nawet paragon fiskalny lub oczywiście faktura VAT, jeśli klient sobie

    Mam pokrewne pytanie -

    1. jestem vat-owcem
    2. samochod kupilem grubo przed zalozeniem firmy,
    od osoby prywatnej, a wiec bez zadnych vat-ow.
    3. po zalozeniu firmy wciagnalem go do EŚT.
    4. czy w razie jego sprzedazy bede musial go sprzedawac
    wystawiajac fakturę VAT? A jesli tak, to jak ten VAT sie rozlicza?

    Dzieki,

    latet

  • 6. Data: 2003-04-02 17:11:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Latet wrote:
    [...]
> [...]
    >+ 2. samochod kupilem grubo przed zalozeniem firmy,
    >+ od osoby prywatnej, a wiec bez zadnych vat-ow.
    >+ 3. po zalozeniu firmy wciagnalem go do EŚT.

    ...i używałeś min. pół roku (ważne).

    >+ 4. czy w razie jego sprzedazy bede musial go sprzedawac
    >+ wystawiajac fakturę VAT?

    Nie. Znaczy, masz w kolejce do przeczytania jeszcze ustawę
    o VAT ;) !

    >+ A jesli tak, to jak ten VAT sie rozlicza?

    *JAKBY BYŁ*:
    W trakcie DG - "normalnie". Jeśli kończysz DG to musisz
    go zapłacić, i już masz problem "z głowy" :> :(
    Sprzedaż "po zakończeniu DG" powoduje efekty uboczne tylko
    w zakresie PIT :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-04-03 21:55:16
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###

    jak to taki temat z podłączaniem i i ja się podepne...

    znajomy kupił na firme samochów w grudniu
    VAT odliczył (miał nawet kontrole z US na te okoliczność) wciągnął toto
    w EŚT no i... niestety od kwietnia firma zatrudniła go na umowe o
    prace... (pracował praktycznie tylko dla tamtej 1 firmy jako
    przedstawiciel handlowy czy jak tam się to nazywało)

    co teraz ma zrobić? zlikwidować działalność czy nie? i co z tym
    samochodem - jak toto potraktować coby na tym jak najlepiej wyjść?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...