  • 1. Data: 2003-04-02 14:30:23
    Temat: Temat
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Czasem zdarza się, że na FV (zakupu) vat, który określony jest na fakturze
    po przemnożeniu od kwoty netto różni się o 1 grosz np. na fakturze jest 100
    x 22% - 21 zł. vatu a mój program wykazuje 22 zł. Przepisywać do deklaracji
    VAt z faktury czy taki jaki wykaże moj program?

    I jeszcze jedno pytanie. W koszty wliczać można bezpośrednio tylko wydatki
    na remont środków trwałych. A skąd US będzie widział, że np. kibel w WC był
    już tak stary i popękany że trzeba było kupic nowy? Takich przykładów może
    być mnóstwo albo jak udowodnić, że kaloryfery były popękane i pordzewiałe
    jednym zdaniem - nie nadające się do ogrzewania? Przecież suma sumarum
    wszystko można podpiąć pod remont. Powiem, że się sypało i trzeba było
    absolutnie wymienić.
    Agata

  • 2. Data: 2003-04-03 21:48:42
    Temat: Re: Temat
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Agata -----###
> [...]
    > x 22% - 21 zł. vatu a mój program wykazuje 22 zł. Przepisywać do deklaracji
    > VAt z faktury czy taki jaki wykaże moj program?

    znaczy różnica jest o 1 grosz czy PLN?
    tak jak jest na fakturze... (chyba - ja tak robie)

> [...]
    > jednym zdaniem - nie nadające się do ogrzewania? Przecież suma sumarum
    > wszystko można podpiąć pod remont. Powiem, że się sypało i trzeba było

    czy się sypało to wiedział nie będzie, ale czy jest nowe może poznać...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-04-03 21:49:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Agata wrote:

    >+ Czasem zdarza się, że na FV (zakupu) vat, który określony jest na fakturze
    >+ po przemnożeniu od kwoty netto różni się o 1 grosz np. na fakturze jest 100
    >+ x 22% - 21 zł. vatu a mój program wykazuje 22 zł.

    Nie żebym się czepiał ;), ale wyszła ci cała złotówka :) !
    F-ra musiałaby liczyć najmniej 100 pozycji.

    >+ Przepisywać do deklaracji
    >+ VAt z faktury czy taki jaki wykaże moj program?

    IMHO z faktury. Ciekawe że nikt nie ma zdania :)
    Istnienie co najmniej 3 dopuszczalnych[3] algorytmów liczenia
    VATu chyba jednak nie zwalnia od obowiązku honorowania dokumentu :|
    [3] - są to:
    1. VAT wykazany na f-rze jako suma VATów z pozycji f-ry
    2. VAT wykazany na f-rze jako suma VATów wyliczonego z sum wartości
    towaru przypisanego do poszczególnych skal (22%, 7%, 3%)
    3. małoprzychodowokasowofiskalna :), czyli VAT wyliczony od
    wartości brutto.

    Zbieram dalsze propozycje :), czekam na odzew !

> [...]
    >+ być mnóstwo albo jak udowodnić, że kaloryfery były popękane i pordzewiałe
    >+ jednym zdaniem - nie nadające się do ogrzewania?

    Ostrożnie. Jak nie nadawały się do ogrzewania to mogłaby być
    "odbudowa", która AFAIR podlega amortyzacji[1] :[ - nie mylić
    z naprawą uszkodzonej instalacji ("jeden kaloryfer się rozleciał
    bo go taczkami potraktowali").
    Powinny nadawać się do wymiany :) - i tyle.
    [1] nie pamiętam gdzie widziałem takie stanowisko, ale było to
    nie dawniej jak miesiąc temu.

    >+ Przecież suma sumarum
    >+ wszystko można podpiąć pod remont.
    >+ Powiem, że się sypało i trzeba było
    >+ absolutnie wymienić.

    Nie mam zdrowia szukać :[, ale na pewno widziałem linki do wyroków
    sądowych (NSA) kiedy to US *udowodnił*[2] podatnikowi że uzyskał
    którąś z właściwości "ulepszenia" !
    Jeśli kibel ma złote oprzyrządowanie :> (są takie, sam widziałem
    - był kiedyś sklep w Gliwicach z armaturami do których trzeba było
    liczyć logarytm z ceny :>) to oczywiście poprzedni też musiał
    mieć. A co, nie miał ?? Znaczy masz rachunki (czytaj: *DOWÓD*)
    że był znacznie tańszy ??? - no to pech... amortyzować ;(

    Krótko mówiąc: pomimo że US może nas zaskoczyć :[, to chyba
    (sporo) przesadzasz :)
    [2]: powoli i wyraźnie: "US udowodnił podatnikowi że uzyskał
    ulepszenie".

    pzdr, Gotfryd
    (dywagujący :))

  • 4. Data: 2003-04-03 22:52:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003, hADeSik wrote:

    >+ ###----- w odpowiedzi na list od Agata -----###
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ czy się sypało to wiedział nie będzie, ale czy jest nowe może poznać...

    Agacie chodzi o to, po czym pozna jaki był *poprzedni* kibel.
    Nie ten nowy :)

    pzdr, Gotfryd
    (proponujący sprawdzić gdzie są rachunki za stary kibel ;))

  • 5. Data: 2003-04-03 22:57:40
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
    > Agacie chodzi o to, po czym pozna jaki był *poprzedni* kibel.
    > Nie ten nowy :)

    tak, ale jeśli ten nowy nie będzie ze złota to chyba starego szukać nie
    będa ;)

  • 6. Data: 2003-04-04 13:51:27
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > [...]
    WC był
    > [...]
    >
    > Agacie chodzi o to, po czym pozna jaki był *poprzedni* kibel.
    > Nie ten nowy :)
    Dokładnie Gotfryd.

    > pzdr, Gotfryd
    > (proponujący sprawdzić gdzie są rachunki za stary kibel ;))
    A jeśli kupiona nieruchomość została nabyta ze starym kiblem? Rachunki
    (jeśli posiada) ma pierwotny właściciel.

  • 7. Data: 2003-04-04 13:56:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > WC był
    > A jeśli kupiona nieruchomość została nabyta ze starym kiblem?
    Rachunki
    > (jeśli posiada) ma pierwotny właściciel.

    [pociachałem]

    Myślicie, że US będzie w sprawie kibli
    tak dociekliwy jak sejmowa komisja śledcza?

    ;)

  • 8. Data: 2003-04-04 14:02:30
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Nie żebym się czepiał ;), ale wyszła ci cała złotówka :) !
    No fakt :) ale widomo o co chodzi.

    > IMHO z faktury. Ciekawe że nikt nie ma zdania :)
    No ciekawe ale skoro z faktury to będzie z faktury, w końcu jest czarno na
    białym.

    > Ostrożnie. Jak nie nadawały się do ogrzewania to mogłaby być
    > "odbudowa", która AFAIR podlega amortyzacji[1] :[ -
    Odbudowa? Hmmm a kiedy w komputerze zepsuje się stacj dysków i kupię całkiem
    nową to też odbudowa? Nie remont?

  • 9. Data: 2003-04-04 18:56:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, Agata wrote:

> [...]
    >+ A jeśli kupiona nieruchomość została nabyta ze starym kiblem? Rachunki
    >+ (jeśli posiada) ma pierwotny właściciel.

    Agato, nie przejmuj się. Ja dywagowałem o przypadku kiedy *ewidentnie*
    może istnieć podejrzenie iż "ulepszyłaś" rzeczony przybytek :]
    Jeśli wymieniasz/remontujesz coś to możesz dla spokoju sumienia
    zrobić protokół ("że nadaje się do wymiany"), jak masz pracowników
    to możesz zrobić "wizję" i dać do podpisu (w roli swiadków).
    Ale bez przesady... Oczywiste jest iż rzeczy materialne się
    psują :|

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-04-04 19:01:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, cef wrote:

> [...]
    >+
    >+ Myślicie, że US będzie w sprawie kibli
    >+ tak dociekliwy jak sejmowa komisja śledcza?

    Ależ oczywiście - jeśli zajdzie przypadek o którym podywago-
    wałem :) sobie, czyli będzie to nowy kibel ze złotą armaturą :|
    Już zauważyłem że próbując okazać gdzie jest problem (w tym, że
    US się przyczepi *tylko* jeśli będzie szansa wykazania że *rzeczywiście*
    nastapiła zmiana jakościowa) wystraszyłem Agatę :)

    >+ ;)

    :)

    pzdr, Gotfryd