  • 1. Data: 2007-03-22 13:39:54
    Temat: Sprzedaż akcji - jak rozliczyć w PIT-38?
    Od: "Piotrek" <w...@a...krakow.pl_no_spam>

    Witam, mam takie pytanko
    W roku 2006 sprzedałem akcje pracownicze które odziedziczyłem po ojcu w roku
    2003. ( W tedy zapłacony został podatek od spadku), Teraz chcąc zapłacić
    podatek od sprzedanych akcji muszę wskazać koszt uzyskania tego przychodu,
    jak to zrobić?, De facto nie kupowałem tych akcji w pierwotnej emisji, a
    jedynie je odziedziczyłem. Czy zatem nie miałem żadnych kosztów uzyskania
    tego przychodu?, a może kosztem uzyskania tego przychodu był ten podatek od
    spadku?

    proszę o poradę w tej kwestii

    PP

  • 2. Data: 2007-03-22 13:59:24
    Temat: Re: Sprzedaż akcji - jak rozliczyć w PIT-38?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2007 14:39:54 +0100, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > tego przychodu?, a może kosztem uzyskania tego przychodu był ten podatek od

    Tylko podatek

    Ustawa oPDoOF

    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    105) dochód uzyskany ze zbycia akcji (udziałów) otrzymanych w drodze
    spadku albo darowizny - w części odpowiadającej kwocie zapłaconego podatku
    od spadków i darowizn,

    I w związku ze spsobem sformułowania tego przepisu nie jestem pewiem czy
    trzeba wykazać ten podatek jako koszt, czy raczej w rubryce dochód wpisać
    kwotę pomniejszoną o podatek a koszt zerowy. Może wypowie się ktoś kto wie
    lepiej.

  • 3. Data: 2007-03-22 14:11:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2007 13:59:24 +0000, jureq napisał(a):

    > Tylko podatek

    No, trochę przesadziłem :)
    Możesz jeszcze wliczyć w koszty prowizję za prowadzenie rachunku
    maklerskiego. I nadal nie znam odpowiedzi czy tylko zapłaconą w roku 2006
    czy także w latach poprzednich.