  • 1. Data: 2007-03-21 21:56:10
    Temat: sprzedaż na Allegro a zeznanie roczne
    Od: zagloba <n...@p...ci>

    Witam,

    mam takie pytanie - pod koniec ubiegłego roku kalendarzowego zakupiłem w
    promocyjnej cenie wraz z podpisaniem umowy u operatora telefon komórkowy
    (w cenie 1 zł). Następnie kilka dni później, ale jeszcze w ubiegłym roku
    kalendarzowym sprzedałem ten telefon na Allegro w cenie 830 zł. Ponieważ
    miałem już przeprawy z US z powodu allegro, chciałbym wywiązać się z
    zapłacenia podatku. Ile mam go zapłacić i w jaki sposób? Co wypełniać,
    czy mam iść do US, czy po prostu wpisać to w zeznaniu rocznym?

    Z góry dzięki za pomoc

    Zagłoba

  • 2. Data: 2007-03-21 23:14:44
    Temat: Re: sprzedaż na Allegro a zeznanie roczne
    Od: bojster <b...@u...net>

    zagloba wrote:

> [...]
    > zapłacenia podatku. Ile mam go zapłacić i w jaki sposób? Co wypełniać,
    > czy mam iść do US, czy po prostu wpisać to w zeznaniu rocznym?

    19% dochodu.
    http://www.ehandel.pit.pl/pages/i/941.php

  • 3. Data: 2007-03-21 23:36:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Mar 2007, zagloba wrote:

> [...]
    > cenie 1 zł). Następnie kilka dni później, ale jeszcze w ubiegłym roku
    > kalendarzowym sprzedałem ten telefon na Allegro w cenie 830 zł.

    Przyznam że pytanie jest "trudne" (dla mnie, konkretnie z określeniem
    wartości nabycia), a podatek dochodowy (a ściślej jego wartość) zostawię
    innym ;)

    Ale zadam tzw "podchwytliwe pytanie": czy przeglądałeś archiwum:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=allegro+vat&num=
    100&scoring=r&as_ugroup=*.podatki
    ...na okolicznośc uproszczonej ewidencji VAT?

    IMO:
    - sprzedawana rzecz jest "nowa" (a przynajmniej nie można wykluczyć,
    że w takim stanie została sprzedana - "z pudełkiem")
    - istnieje co najmniej podejrzenie, iż telefon został nabyty w celu
    dalszej odsprzedaży. Że taki był ZAMIAR w momencie zakupu.

    Żeby była jasność: ISTNIEJE zwolnienie z VAT, nawet do całkiem
    sporej sumy. Ale jak coś jest "tylko" zwolnione (jednak podlega),
    to trzeba mieć ewidencję, że na pewno się limitu nie przekroczyło.
    Trzeba mieć "wykaz", że kwota obrotu wynosi 830 zł a nie 38000 zł :]
    Tak chciał Wysoki Sejm! - w archiwum są opisy przebojow w przypadku
    kiedy wyszło że ewidencji niet :>

    pzdr, Gotfryd