  • 1. Data: 2003-05-19 12:01:49
    Temat: Sprzedaz bez faktury
    Od: "Jerry" <j...@g...pl>

    Witam.
    Mam takie pytanko.
    Jesli jako firma wykonuje jakies uslugi, a nie wszyscy klienci to firmy,
    tylko osoby prywatne, to w jaki sposob ksiegowac dochody ze sprzedazy, jesli
    nie wystawiam im faktur. Moze jakies dowody wewnetrzne, jak one by musialy
    wygladac?
    Jakies zbiorcze zestawienie na koniec miesiaca?
    Nie mam kasy fiskalnej, jestem na KPiR i VAT.

    Pozdrawiam
    Jerry

  • 2. Data: 2003-05-19 15:02:03
    Temat: Re: Sprzedaz bez faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 May 2003, Jerry wrote:

> [...]
    >+ wygladac?
    >+ Jakies zbiorcze zestawienie na koniec miesiaca?
    >+ Nie mam kasy fiskalnej, jestem na KPiR i VAT.

    "wykryto zbyt długi czas pisania odpowiedzi, wróżki nie stwierdzono" ;>

    Podaj więcej szczegółów, najlepiej podstawę prawną w oparciu o którą
    nie masz kasy. Dla porządku: masz mieć kasę, chyba że minister :) ci
    pozwolił nie mieć (w rozporządzeniu).
    A my nie mamy zielonego pojęcia czy ty korzystasz ze zwolnienia z kasy
    z tytułu:
    - wystawiania faktur wszystkim OF i ograniczonego obrotu
    z OF w przeszłości (chyba nie, bo byś wiedział że masz wystawiać
    faktury !)
    - sprzedaży tylko pracownikom
    - sprzedaży usług w ograniczonej *ilości* (20 OF & 50 f-r/rok)
    - sprzedaży wyłącznie za pośrednictwem rachunków bankowych
    -....

    Jak chcesz *wszystkie* kombinacje obejrzeć - to ściągnij sobie
    z mofnetu rozp. ds. kas fiskalnych (tylko nie to do "warunków
    technicznych" :)) i przeczytaj sam !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-19 22:09:40
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

> [...]
    > - wystawiania faktur wszystkim OF i ograniczonego obrotu
    > z OF w przeszłości (chyba nie, bo byś wiedział że masz wystawiać

    Też mnie ten temat interesuje (zwolniony z kasy ze względu na mały obrót z
    OFnpDG w przeszłości) i nie znalazłem w rozporządzeniu powodu, dla którego
    miałbym obecnie wystawiać faktury wszystkim OFnpDG. Przegapiłem coś?
    Andy

  • 4. Data: 2003-05-20 05:59:07
    Od: "Jerry" <j...@g...pl>

> [...]
    > OFnpDG w przeszłości) i nie znalazłem w rozporządzeniu powodu, dla którego
    > miałbym obecnie wystawiać faktury wszystkim OFnpDG. Przegapiłem coś?

    Dzialalnosc mam od 96r i wtedy nie trzeba bylo miec kasy.
    Nie mam sprzedazy detalicznej w sklepie.
    Pytanie wiec aktualne.

    Pozdrawiam
    Jerry

  • 5. Data: 2003-05-20 10:05:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2003, Andy wrote:

> [...]
    >+ > - wystawiania faktur wszystkim OF i ograniczonego obrotu
    >+ > z OF w przeszłości (chyba nie, bo byś wiedział że masz wystawiać

    Dla porządku przypomnę że to był początek listy. Oczywiście
    niekompletnej, ale mającej na celu wskazać że włąściwości jest
    kilkadziesiąt ;>, a kombinacji (wliczając wyłączenia, wyjątki,
    wyjątki od wyłączeń i inne takie które w przepisach VAT są
    "standardem" :[) to nie wiem ile cyfr znaczących :] ma ich ilość....

    >+ Też mnie ten temat interesuje (zwolniony z kasy ze względu na mały obrót z
    >+ OFnpDG w przeszłości) i nie znalazłem w rozporządzeniu powodu, dla którego
    >+ miałbym obecnie wystawiać faktury wszystkim OFnpDG.

    Bo ciebie może nie dotyczyć.

    >+ Przegapiłem coś?

    Owszem, na przykład:
    ++++++
    II. Inne czynnoœci
    47 Sprzedaż towarów i œwiadczenie usług na rzecz pracowników
    podatnika.
    48 Œwiadczenie usług na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzšcych działalnoœci gospodarczej oraz osób fizycznych
    prowadzšcych działalnoœć gospodarczš w formie indywidualnych gospodarstw
    rolnych, o ile łšcznie zostanš spełnione następujšce warunki:
    1) każda sprzedaż usługi dokonana przez podatnika
    jest dokumentowana fakturš, w której zawarte sš
    m.in. dane identyfikujšce odbiorcę oraz jego podpis,
    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług,
    o których mowa w pkt 1, w 2002 r. nie przekroczyła 50,
    przy czym liczba odbiorców tych usług w tym okresie
    była mniejsza niż 20.2)
    ------

    Zaiste, fakt że konkretny przepis nie obejmuje ciebie bądź pytającego
    nie świadczy o tym że go nie ma :), a jeśli ktoś zadaje pytanie równie
    nieścisłe (nie podając jaka wybrana czynność, wartość lub zakres
    może go interesować...to pozostaje mu zaproponować CAŁĄ listę.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-05-20 10:16:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2003, Jerry wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ Dzialalnosc mam od 96r i wtedy nie trzeba bylo miec kasy.
    >+ Nie mam sprzedazy detalicznej w sklepie.

    Zlitujcie się.
    Znaczy:
    - być może handlujesz gazem (ale nie w sklepie)
    - być może sprzedajesz OF tylko usługi
    - ...ale być może również towary
    - być może zapłatę przyjmujesz tylko przelewami (wspominałem, a nawet
    słowem się nie odnosisz to takiej kwestii jak sposób płatności !)
    -...[dopisać XYZ kolejnych możliwości]

    Przyjmij do wiadomości, że jeśli na pytanie w takiej formie i treści
    jak zadałeś ktoś udzieli odpowiedzi krótszej niż mała broszura - to
    z góry można uznać (IMO) że jest to odpowiedź niekompetentna bo
    niekompletna. Sprawdź że kiedyś Jola wywołała panikę (na *.prawo)
    zapodając jasno i zwięźle że "kasa ma być" (i omal mogła mieć rację ;)).
    Najwyraźniej potrzebujesz on-line doradcy podatkowego który cię
    spokojnie przesłucha zadając kilkanaście/kilkadziesiąt pytań (a najlepiej
    jak obejrzy "papiery" :)). Chyba że *umiesz* zadać pytanie tak, że
    ktoś się odważy odpowiedzieć :), ale...
    Chyba nie zależy ci żebyśmy wpuścili cię "w maliny" ?
    BTW: przeszukałeś googlem grupę na okoliczność haseł "wróżka", "prorok"
    i innych takich ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez kasy "F")

  • 7. Data: 2003-05-20 10:26:39
    Od: "Jerry" <j...@g...pl>

    Uff, OK, odpowiadam na nastepne Twoje pytania :-) :

    > - być może handlujesz gazem (ale nie w sklepie)

    nie handluje gazem, handluje towarami komputerowymi i uslugami (np. u
    klienta), nie mam sklepu.

    > - być może sprzedajesz OF tylko usługi

    nie tylko uslugi, towary tez, ale z tym nie ma problemu, bo jak kupie na
    fakture to fakture musze wystawic.

    > - ...ale być może również towary

    j.w.

    > - być może zapłatę przyjmujesz tylko przelewami (wspominałem, a nawet
    > słowem się nie odnosisz to takiej kwestii jak sposób płatności !)

    platnosci przyjmuje we wszelkiej postaci, przelewy i gotowka

    > -...[dopisać XYZ kolejnych możliwości]

    dopisz mi jeszcze mozliwosci, bo nie wiem co bys chcial jeszcze
    wiedziec......

    > BTW: przeszukałeś googlem grupę na okoliczność haseł "wróżka", "prorok"
    > i innych takich ? ;)

    Szukalem, ale nie dot. mojej sprawy ;-)

    Pozdrawiam
    Jerry

  • 8. Data: 2003-05-20 15:49:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2003, Jerry wrote:

    >+ Uff, OK, odpowiadam na nastepne Twoje pytania :-) :

    Jasne :)
    Sugerowałem że najwyraźniej należy się obawiać iż spodziewasz się
    że ktoś przewidzi *wszystkie* twoje operacje. I że ja bym się
    obawiał "wpuszczenia w maliny" właśnie - bynajmniej nie celowego.
    [...]
    >+ > - być może handlujesz gazem (ale nie w sklepie)
    >+
    >+ nie handluje gazem, handluje towarami komputerowymi i uslugami (np.
    >+ u klienta), nie mam sklepu.

    :)
    [...]
    >+ dopisz mi jeszcze mozliwosci, bo nie wiem co bys chcial jeszcze
    >+ wiedziec......

    No toż najlepiej weź rozp. ds. kas fiskalnych i punkt po punkcie
    sprawdź czy gdzieś nie "podpadasz". Przecież nie będę zamieniał
    na pytania całego rozporządzenia :], jak to posłowie mają w zwyczaju :)
    Jak na mój gust:
    - ustawa wskazuje że kasę mieć *trzeba* i dopuszcza aby minister
    zdefiniował wyjątki
    - no to znajdź się w rozporządzeniu (jako wyjątek który nie musi
    mieć kasy)
    -...a później sprawdź czy nie jesteś wyłączony z wyjątku !

    :) Pewnie masz rację !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-05-21 12:18:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jerry" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wygladac?
    > Jakies zbiorcze zestawienie na koniec miesiaca?
    > Nie mam kasy fiskalnej, jestem na KPiR i VAT.

    Na okolicznosc "niemania kasy" odpytal Pana Godfryd...
    Jesli istotnie nie ma Pan obowiazku "mania kasy" i prowadziPan sprzedarz
    bezrachunkowa
    to przychod "nieudokumentowany" wpisuje Pan w jednejpozycji w KPiR raz
    dzienine,
    lub {w ewidencji sprzedarzy - tez na koniec dnia, a na koniec miesiaca w
    jednej pozycji do KPiR}.

    Boguslaw