    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz bez faktury
    Date: Tue, 20 May 2003 12:05:51 +0200

    On Tue, 20 May 2003, Andy wrote:

    >+ > A my nie mamy zielonego pojęcia czy ty korzystasz ze zwolnienia z kasy
    >+ > z tytułu:
    >+ > - wystawiania faktur wszystkim OF i ograniczonego obrotu
    >+ > z OF w przeszłości (chyba nie, bo byś wiedział że masz wystawiać
    >+ > faktury !)

    Dla porządku przypomnę że to był początek listy. Oczywiście
    niekompletnej, ale mającej na celu wskazać że włąściwości jest
    kilkadziesiąt ;>, a kombinacji (wliczając wyłączenia, wyjątki,
    wyjątki od wyłączeń i inne takie które w przepisach VAT są
    "standardem" :[) to nie wiem ile cyfr znaczących :] ma ich ilość....

    >+ Też mnie ten temat interesuje (zwolniony z kasy ze względu na mały obrót z
    >+ OFnpDG w przeszłości) i nie znalazłem w rozporządzeniu powodu, dla którego
    >+ miałbym obecnie wystawiać faktury wszystkim OFnpDG.

    Bo ciebie może nie dotyczyć.

    >+ Przegapiłem coś?

    Owszem, na przykład:
    ++++++
    II. Inne czynnoœci
    47 Sprzedaż towarów i œwiadczenie usług na rzecz pracowników
    podatnika.
    48 Œwiadczenie usług na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzšcych działalnoœci gospodarczej oraz osób fizycznych
    prowadzšcych działalnoœć gospodarczš w formie indywidualnych gospodarstw
    rolnych, o ile łšcznie zostanš spełnione następujšce warunki:
    1) każda sprzedaż usługi dokonana przez podatnika
    jest dokumentowana fakturš, w której zawarte sš
    m.in. dane identyfikujšce odbiorcę oraz jego podpis,
    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług,
    o których mowa w pkt 1, w 2002 r. nie przekroczyła 50,
    przy czym liczba odbiorców tych usług w tym okresie
    była mniejsza niż 20.2)
    ------

    Zaiste, fakt że konkretny przepis nie obejmuje ciebie bądź pytającego
    nie świadczy o tym że go nie ma :), a jeśli ktoś zadaje pytanie równie
    nieścisłe (nie podając jaka wybrana czynność, wartość lub zakres
    może go interesować...to pozostaje mu zaproponować CAŁĄ listę.

    pozdrowienia, Gotfryd