    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz bez faktury
    Date: Mon, 19 May 2003 17:02:03 +0200

    On Mon, 19 May 2003, Jerry wrote:

    >+ Witam.
    >+ Mam takie pytanko.
    >+ Jesli jako firma wykonuje jakies uslugi, a nie wszyscy klienci to firmy,
    >+ tylko osoby prywatne, to w jaki sposob ksiegowac dochody ze sprzedazy, jesli
    >+ nie wystawiam im faktur. Moze jakies dowody wewnetrzne, jak one by musialy
    >+ wygladac?
    >+ Jakies zbiorcze zestawienie na koniec miesiaca?
    >+ Nie mam kasy fiskalnej, jestem na KPiR i VAT.

    "wykryto zbyt długi czas pisania odpowiedzi, wróżki nie stwierdzono" ;>

    Podaj więcej szczegółów, najlepiej podstawę prawną w oparciu o którą
    nie masz kasy. Dla porządku: masz mieć kasę, chyba że minister :) ci
    pozwolił nie mieć (w rozporządzeniu).
    A my nie mamy zielonego pojęcia czy ty korzystasz ze zwolnienia z kasy
    z tytułu:
    - wystawiania faktur wszystkim OF i ograniczonego obrotu
    z OF w przeszłości (chyba nie, bo byś wiedział że masz wystawiać
    faktury !)
    - sprzedaży tylko pracownikom
    - sprzedaży usług w ograniczonej *ilości* (20 OF & 50 f-r/rok)
    - sprzedaży wyłącznie za pośrednictwem rachunków bankowych
    -....

    Jak chcesz *wszystkie* kombinacje obejrzeć - to ściągnij sobie
    z mofnetu rozp. ds. kas fiskalnych (tylko nie to do "warunków
    technicznych" :)) i przeczytaj sam !

    pozdrowienia, Gotfryd