  • 11. Data: 2003-12-12 17:51:47
    Temat: Re: Sprzedaż det.
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 12 Dec 2003 18:44:31 +0100, w <brculi$jlt$1@news.onet.pl>, "Ryszard G."
    <rysgar@ SPAM wp.pl> napisał(-a):

    > W ustawie VAT napisano, że sprzedaż towarów dla "osób fizycznych" musi być
    > rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej lub strukturą zakupu _towarów handlowych_.
    > Innej możliwości nie ma.

    A limit 40k?

    Co to znaczy "strukturą zakupu towarów handlowych"? :)

  • 12. Data: 2003-12-12 18:45:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, Ryszard G. wrote:
    [...]
    >+ W ustawie VAT napisano, że sprzedaż towarów dla "osób fizycznych" musi być
    >+ rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej lub strukturą zakupu _towarów handlowych_.
    >+ Innej możliwości nie ma.

    Sprzeciw, wysoki sądzie !
    W tejże ustawie jest delegacja do wydawania rozporządzeń dla i przez
    ministra finansów. Tenże minister z niej skorzystał :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-12-15 13:58:26
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 12 Dec 2003 19:45:42 +0100, w
    <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd
    Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > W tejże ustawie jest delegacja do wydawania rozporządzeń dla i przez
    > ministra finansów. Tenże minister z niej skorzystał :)

    Więc można zrobić tak jak opisałem czy nie? :)

  • 14. Data: 2003-12-20 15:27:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003, Radosław Popławski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > ministra finansów. Tenże minister z niej skorzystał :)
    >+
    >+ Więc można zrobić tak jak opisałem czy nie? :)

    W innym miejscu wątku napisałem dlaczego IMHO nie: powód (IMHO) jest
    inny, ewidencja VAT ma być tak prowadzona aby dało się na jej podstawie
    wyliczyć *prawidłowy* VAT należny i naliczony.
    Odpowiedź na moje pytanie "czy straty chcesz uznać za twoją usługę"
    prowadzi do wniosku że taka ewidencja NIE będzie prawidłowa, IMO :)
    A w tej gałęzi wątku "tylko" czepiałem się, że samo to iż "w ustawie
    jest" nie prowadzi do wniosku jakoby bez struktury zakupów (lub
    kasy) nie dało się obejść :), nic więcej !

    *Jakby* minister pozwolił na takie rozwiązanie jak proponujesz
    *to* byłoby legalne. Mi minister pozwolił na sprzedaż za pomocą
    faktur (czytaj: ani nie mam kasy F., ani nie rozliczam się
    strukturą zakupów - a nadal uważam iż rozliczam się prawidłowo,
    pewnych wątpliwości :> oczywiście nie licząc :), choć *w tym
    zakresie* niespodzianek [np. przy kontroli] się nie spodziewam)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)