  • Data: 2006-06-13 13:16:58
    Temat: Re: Sprzedaz grzecznosciowa czy placic podatek?
    Od: "Paweł" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, miałem zamiar zastrzec że "nie otwieram komisu" oraz "trzymam
    > się od tego z daleka" to dwie różne rzeczy :)
    > Prowadzenie komisu wiąże się z ewidencjami "komisowymi", prowadzenie
    > skupu-sprzedaży wiąże sie z prowadzeniem ewidencji PCC.
    > Nieotwieranie komisu nie znaczy że nie da się sprzedać czegoś co
    > "ludź" chce uprzednio sprzedać firmie - tyle że zawsze jakichś
    > "papierków" przybywa.

    > Widać dobrze zaszyfrowałem ;)

    A co myslicie o tego typu rozwiazaniu:

    "Na przedmiot, na który nie masz faktury zakupu, wystawiasz sam sobie dowód
    wewnętrzny, np. że kupiony został za 8.000 zł. Nie możesz oczywiście NIC
    wrzucić w koszta i nie masz również VAT-zakup, ponieważ nie jest to faktura
    VAT-owska. Naturalnie po sprzedaży odprowadzamy wszystkie należne podatki. My
    tak postępujemy z każdym towarem, na który nie posiadamy f.vat - czyli z
    towarem zakupionym od osoby fizycznej nie prowadzącej działalności
    gospodarczej (np. antyk na bazarze za granicą od nieznajomego Araba)"

    Pawel