    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż i kupno mieszkania - podatek
    Date: Thu, 23 Aug 2007 10:03:51 +0200

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >05.04.2006 - przelew zaliczki na poczet kupna nowego mieszkania
    >21.04.2006 - sprzedaż starego mieszkania (akt notarialny)

    >Po tych operacjach złożyłem zawiadomienie do US, że pieniądze ze
    >sprzedaży przeznaczyłem na zakup nowego mieszkania, na dowód czego
    >załączyłem akt notarialny wraz z fakturą zakupu.

    >W tej chwili US zakwestionował zaliczkę na poczet kupna jako środki
    >wydatkowane na cele mieszkaniowe gdyż zostały one wydane przed datą
    >zakupu mieszkania

    Chyba nie to zakwestionował.
    Zakwestionował, że środki ze sprzedaży starego mieszkania przeznaczyłeś na
    kupno nowego (chodzi o ta zaliczkę).
    I słusznie, bo jak mogłeś zapłacić w dniu 5.04 środkami których jeszcze nie
    miałeś?
    Środki ze sprzedaży mieszkania otrzymałeś 21.04 - i dopiero ot tej daty
    mogłeś je wydawać.
    Zaliczkę w dniu 5.04 MUSIAŁEŚ zapłacić z innych środków.

    Chyba że na tą zaliczkę coś od kogoś pożyczałeś, a ze środków ze sprzedaży
    tą pożyczkę spłaciłeś.
    Wtedy to jest do obrony.
    Co najwyżej może się czknąć PCC od tej pożyczki.