  • Data: 2008-12-01 10:06:24
    Temat: Re: Sprzedaż kompa z EŚT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 30 Nov 2008, Tomek wrote:

    > Już obok napisałem - to chyba się tyczy nieruchomości:

    Fakt, warunek 5 lat tak sobie przypasował.
    Thx. za naprostowanie :D

    > Poza tym ulepszenie w rozumieniu updof to jest chyba dopiero od 3500 wzwyż
    > rocznie?

    ZDECYDOWANIE tak!
    I to nie do końca "rocznie" - zapis wskazuje na 2 odrębne kryteria:
    - wydatków na części i peryferiów, które dolicza się *jednostkowo* dopiero
    ponad 3500 zł, więc a contrario tańsze się "nie liczą"
    - sumy pozostałych wydatków w jednym limicie 3500 zł rocznie, przy czym
    IMVHO należy doliczyć "materiały", i z uwzględnieniem że warunek
    odrębności częsci działa tylko w *jedną* stronę

    Czyli, jeśli ktoś kupi części na zamianę w kwocie 2700 i 3200 zł
    od sztuki i koszt robocizny własnych pracowników przy montażu
    wyniesie 200 zł, to IMO całość idzie w koszty - przy czym zaraz
    możemy podyskutować czy owe części idą do ewidencji wyposażenia :)

    Jak ktoś kupi część za 1400 zł, lecz będzie to coś co wymaga
    przy instalacji drogiego "dostrojenia", powiedzmy wartego 4100
    zł, to owe 4100 zł idzie do ulepszenia. Samo.

    ALE...
    Jak ktoś kupi część za 4100 zł i instalacja będzie kosztowała
    1400 zł, to do podniesienia WP idzie 5500 zł!

    Przynajmniej tak wychodzi przy piątym czytaniu art.22g.17
    :)

    > A u mnie WP jest coś koło 2400 i później co roku góra 1500 dochodziło.

    No to IMO WP jest coś koło 2400 i tyle.

    > Wiem wiem, ale u mnie wszytsko razem też rokrocznie poniżej 3500 wychodziło,
    > gdybym teraz przypisał monitor, windowsa boxa i drukarkę do laptopa a resztę
    > sprzedał,
    > to po pierwsze IMHO zastosowanie mają tylko przepisy o odłączeniu i
    > przyłączeniu,
    > a że tutaj już wszytsko poamortyzowane albo dawno siedzi w kosztach to nie ma
    > problemu,

    Zgadza się.

    > a nawet jeśli bym wytworzył nowy ŚT, to monitor+winda+drukarka to góra 2k by
    > było.

    Z zastrzeżeniem wyłączenia Windows.
    Jak sprawa WNiP wypłynąłe 1. raz, to byłem skłonny się kłócić (do
    sprawdzenia w archiwach), ale Maddy mnie przekonała, że nie ma
    podstaw prawnych do *łączenia* dwu *różnych* kategorii księgowych
    (ST i WNiP) w jedną.
    Ba, jak sobie poczytałem kilka razy definicje ;) to mi wyszło, że
    JEŚLI JUŻ, to można kompa dodać do Windowsów :P a nie na odwrót :D

    > Więc tym sobie głowy tak czy siak nie będę zawracał.

    IMO słusznie.

    pzdr, Gotfryd