    From: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż komputerów a kasa fiskalna
    Date: Thu, 17 Aug 2006 21:02:52 +0200

    Użytkownik "TN" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    news:44e448ff$1@news.home.net.pl...
    > Jestem płatnikiem VAT, prowadzę DG od wielu lat, obroty ze sprzedaży
    > komputerów, programów, podzespołów komputerowych i usług informatycznych
    > na rzecz osób fizycznych nie prow. DG i firm mam <40000 (corocznie),
    > obroty ogólne ze wszystkich usług i całej sprzedaży >40000 (w ub. i
    > bieżącym roku). Osobom fizycznym przy sprzedaży podzespołów komp.,
    > peryferiów i komputerów wystawiam faktury vat.
    >
    > Pytanie - czy od 1.09 br muszę wprowadzić kasę?

    Tak - jezeli sprzedajesz chocby Windows'y dla osoby fizycznej a sadze ze tak
    robisz.

    > Słyszałem też (mrożącą krew w żyłach ;) ) informację, że już dawno
    > powinienem posiadać kasę fiskalną - czy to aby prawda?

    Troche za malo informacji. To ze osobom fizycznym wystawiasz faktury
    to nie wszystko. Jaki to jest udzial procentowy w calycm obrocie?

    > Jeżeli nie będę chciał wprowadzić kasy, to czy wystarczy przed wrześniem
    > zmienić wpis do ewidencji i statystyki, wykreślając odpowiednie pozycje?

    Wystarczy - ale jak wyobrazasz sobie sprzedaz komputera bez OS?
    Teoretycznie mozna ale czy warto? Nie sprzedasz rowniez aparatu
    cyfrowego, kart pamieci do nich i zadnego oprogramowania.
    Koszt zakupu kasy to ok 1000 z czego 50% zwroci US.
    Gra nie warta swieczki.

    Darek