  • 1. Data: 2006-08-17 10:46:31
    Temat: Sprzedaż komputerów a kasa fiskalna
    Od: TN <t...@s...com>

    Jestem płatnikiem VAT, prowadzę DG od wielu lat, obroty ze sprzedaży
    komputerów, programów, podzespołów komputerowych i usług informatycznych
    na rzecz osób fizycznych nie prow. DG i firm mam <40000 (corocznie),
    obroty ogólne ze wszystkich usług i całej sprzedaży >40000 (w ub. i
    bieżącym roku). Osobom fizycznym przy sprzedaży podzespołów komp.,
    peryferiów i komputerów wystawiam faktury vat.

    Pytanie - czy od 1.09 br muszę wprowadzić kasę?

    Słyszałem też (mrożącą krew w żyłach ;) ) informację, że już dawno
    powinienem posiadać kasę fiskalną - czy to aby prawda?

    Jeżeli nie będę chciał wprowadzić kasy, to czy wystarczy przed wrześniem
    zmienić wpis do ewidencji i statystyki, wykreślając odpowiednie pozycje?

    Dzięki za pomoc

    T.

  • 2. Data: 2006-08-17 19:02:52
    Temat: Re: Sprzedaż komputerów a kasa fiskalna
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "TN" <t...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > peryferiów i komputerów wystawiam faktury vat.
    >
    > Pytanie - czy od 1.09 br muszę wprowadzić kasę?

    Tak - jezeli sprzedajesz chocby Windows'y dla osoby fizycznej a sadze ze tak
    robisz.

    > Słyszałem też (mrożącą krew w żyłach ;) ) informację, że już dawno
    > powinienem posiadać kasę fiskalną - czy to aby prawda?

    Troche za malo informacji. To ze osobom fizycznym wystawiasz faktury
    to nie wszystko. Jaki to jest udzial procentowy w calycm obrocie?

    > Jeżeli nie będę chciał wprowadzić kasy, to czy wystarczy przed wrześniem
    > zmienić wpis do ewidencji i statystyki, wykreślając odpowiednie pozycje?

    Wystarczy - ale jak wyobrazasz sobie sprzedaz komputera bez OS?
    Teoretycznie mozna ale czy warto? Nie sprzedasz rowniez aparatu
    cyfrowego, kart pamieci do nich i zadnego oprogramowania.
    Koszt zakupu kasy to ok 1000 z czego 50% zwroci US.
    Gra nie warta swieczki.

    Darek

  • 3. Data: 2006-08-17 21:27:34
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    > Tak - jezeli sprzedajesz chocby Windows'y dla osoby fizycznej a sadze ze
    > tak robisz.
    Czy jest okreslona wartosc (np. w %) sprzedazy os. fizycznym a podmiotom,
    przy ktorej powstaje obowiazek posiadania kasy?

    Co zrobic w przypadku: raz na 10 lat wystapila sprzedaz osobie fizycznej,
    ale akurat tzw srodka trwalego (sam. osobowy - wart kilkanascie rysiecy zl).
    Sprawa incydentalna (nie ma u nas sprzedazy osobom fizycznym). Czy tez
    trzeba miec kase?

    pozdrowienia dla grupowiczow

  • 4. Data: 2006-08-18 05:46:11
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

> [...]
    > ale akurat tzw srodka trwalego (sam. osobowy - wart kilkanascie rysiecy
    > zl). Sprawa incydentalna (nie ma u nas sprzedazy osobom fizycznym). Czy

    Jest - 70%, ale wchodzi jeszcze kryterium kwotowe - 40000 - w latach
    poprzednich. Teraz coraz to nowe grupy sa wylaczane bez wzgledu na obroty.

    Drek

  • 5. Data: 2006-08-18 10:19:42
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> wrote in message

    > Jest - 70%, ale wchodzi jeszcze kryterium kwotowe - 40000 - w latach
    > poprzednich. Teraz coraz to nowe grupy sa wylaczane bez wzgledu na obroty.

    Dzieki za odpowiedz.

    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2006-08-18 11:16:29
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dariusz Domagała powiada w dniu 2006-08-17 21:02:

    > Tak - jezeli sprzedajesz chocby Windows'y dla osoby fizycznej a sadze ze tak
    > robisz.

    Przynajmniej do tej pory. Obecnie po prostu wykreślę "oprogramowanie" z
    wpisu i nie będę go sprzedawał (zresztą, osoby prywatne jakoś nieczęsto
    kupuja soft, zupełn ie nie wiem dlaczego ;) )

    > Troche za malo informacji. To ze osobom fizycznym wystawiasz faktury
    > to nie wszystko. Jaki to jest udzial procentowy w calycm obrocie?

    W całym obrocie firmy - poniżej 10%
    W obrocie sprzętem komp. i częściami - jakieś 50%

    > Wystarczy - ale jak wyobrazasz sobie sprzedaz komputera bez OS?

    Owszem, robiłem to wielokrotnie, a nawet z reguły - dla osób fizycznych,
    bo z firmami to już insza inszość.

    > Teoretycznie mozna ale czy warto? Nie sprzedasz rowniez aparatu

    Może nie warto, jeśli sprzedaż dla osób fiz. jest głównym źródłem
    obrotu, ale jesli ubocznym - to mi się zwyczajnie nie opłaca przy
    dzisiejszych marżach na sprzęcie. Biorę pod uwagę nie tylko koszt kasy,
    ale i ogólną "upierdliwość" przez nią generowaną.

    > cyfrowego, kart pamieci do nich i zadnego oprogramowania.

    Tym akurat nie handluję, taka specyfika.

    > Koszt zakupu kasy to ok 1000 z czego 50% zwroci US.

    Wiem, ale IMO to w moim wypadku nieopłacalna inwestycja

    T.