    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania bratu
    Date: Thu, 28 Jul 2011 15:18:07 -0500

    On 7/28/2011 2:50 PM, kloda wrote:

    > Rozumiem, tak zrobie. Z czystej ciekawości już zapytam - ile mógłby US
    > doliczyć?

    a nie wiem, musialbym poszukac.
    1%, 2% - od samej transakcji

    teraz jeszcze dochodzi pit jak to mieszkanie pod niego podpada, np.
    macie go krocej niz 5 lat i takie tam inne.

    > I dlaczego tak źle się wyrażasz o darowiznach?

    bo darowizny w swoje definicji zawierają intencje przysporzenia drugiej
    osoby ze swojego majatku.
    Kazde zaiwirowanie pod tytułem "to brat mi sie jakos odwdzieczy", albo
    "w zamian dał mojej córce rowerek", tudziez dałem bratu, zeby podarował
    dziecku

    rozkłada darowiznę na łopatki.
    A jak sprawa wyjdzie jeszcze w trakcie postepowania to zabulicie 20% od
    tego.
    dodatkowo od podatku od darowizn nie ma przedawnienia jesli US o
    darowiznie nie wie
    nawet za 20 lat moze was wycyckac.

    osobiscie znam prawniczke, ktora w trakcie kontroli darowizny kasy na
    mieszkanie dla córki, palnęła przed urzędniczką, "że córka jakoś sie tam
    pewnie odwdzieczy" i jej dokopali przekwalifikowaujac darowizne na
    pożyczkę, z odsetkami i kara za brak złożenia wowczas PCC-1 w terminie.
    wyszlo pare tysiecy.