  • 1. Data: 2011-07-25 10:17:00
    Temat: Sprzedaż mieszkania bratu
    Od: kloda <k...@n...pl>

    To mój pierwszy post w tej grupie - witam Was wszystkich!

    Mam złożony problem - mój brat wraz ze swoją małżonką posiadają
    kupione wspólnie (50/50) jeszcze przed ślubem mieszkanie. Chcą mi je
    sprzedać. Jakiej konstrukcji użyć i jak to zrobić żeby zapłacić
    możliwie najniższe podatki? Czy konstrukcja potrójnej darowizny (żona
    bratu, on mi mieszkanie, a ja jemu pieniądze) dokonana w odpowiednich
    odstępach czasowych nie będzie budziła kontrowersji w US? A może macie
    lepszy pomysł jak to zrobić żeby było legalnie i jednocześnie by nie
    przynieść budżetowi zbyt wielkich wpływów?

  • 2. Data: 2011-07-25 13:00:38
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania bratu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/25/2011 5:17 AM, kloda wrote:
> [...]
    >
    > Mam złożony problem - mój brat wraz ze swoją małżonką posiadają
    > kupione wspólnie (50/50) jeszcze przed ślubem mieszkanie. Chcą mi je

    zastanow czy sprzedac czy darowac, pozyczyc, czy jeszcze cos innego.

> [...]
    > bratu, on mi mieszkanie, a ja jemu pieniądze) dokonana w odpowiednich
    > odstępach czasowych nie będzie budziła kontrowersji w US?

    oczywiscie ze bedzie,

    > A może macie
    > lepszy pomysł jak to zrobić żeby było legalnie i jednocześnie by nie
    > przynieść budżetowi zbyt wielkich wpływów?

    jak chce ci sprzedac, to inne mozliwosci jak sprzedac nie ma.

  • 3. Data: 2011-07-26 21:10:07
    Od: kloda <k...@n...pl>

    On 25 Lip, 15:00, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > zastanow czy sprzedac czy darowac, pozyczyc, czy jeszcze cos innego.

    Co my chcemy zrobić to doskonale wiemy, mój brat i jego żona chcą
    przekazać mi własność mieszkania
    a ja chcę przekazać im oznaczoną kwotę wyrażoną w złotówkach.

    >   Jakiej konstrukcji użyć i jak to zrobić żeby zapłacić

    > oczywiscie ze bedzie,

    Nawet dokonana w odstępie roku bądź dwóch?

    > jak chce ci sprzedac, to inne mozliwosci jak sprzedac nie ma.

    Ludzie byli na Księżycu, wymyślili telefon komórkowy i
    przeteleportowali wiązkę lasera, a tu się nie da wynaleźć żadnej
    formuły która pozwoliłaby ominąć opodatkowanie? :)

  • 4. Data: 2011-07-26 21:14:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/26/2011 4:10 PM, kloda wrote:

    > Co my chcemy zrobić to doskonale wiemy, mój brat i jego żona chcą
    > przekazać mi własność mieszkania
    > a ja chcę przekazać im oznaczoną kwotę wyrażoną w złotówkach.

    i państwo sobie troche z tego weźmie i nic na to nie poradzisz.

    > Nawet dokonana w odstępie roku bądź dwóch?

    nawet po 20, jesli tylko dojdzie do faktu, ze celem darowizny nie była
    cheć darowania.
    A wtedy policzy sobie duuuużżżżoooo dla siebie.

    > Ludzie byli na Księżycu, wymyślili telefon komórkowy i
    > przeteleportowali wiązkę lasera, a tu się nie da wynaleźć żadnej
    > formuły która pozwoliłaby ominąć opodatkowanie? :)

    po to wymyślono podatki

    w kazdym razie dobra rada. trzymaj sie od darowizn z daleka, to gorsze
    niż bagno.

  • 5. Data: 2011-07-28 19:50:03
    Od: kloda <k...@n...pl>

    On 26 Lip, 23:14, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >
    > po to wymyślono podatki
    >
    > w kazdym razie dobra rada. trzymaj sie od darowizn z daleka, to gorsze

    Rozumiem, tak zrobie. Z czystej ciekawości już zapytam - ile mógłby US
    doliczyć?
    I dlaczego tak źle się wyrażasz o darowiznach?

  • 6. Data: 2011-07-28 20:18:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/28/2011 2:50 PM, kloda wrote:

    > Rozumiem, tak zrobie. Z czystej ciekawości już zapytam - ile mógłby US
    > doliczyć?

    a nie wiem, musialbym poszukac.
    1%, 2% - od samej transakcji

    teraz jeszcze dochodzi pit jak to mieszkanie pod niego podpada, np.
    macie go krocej niz 5 lat i takie tam inne.

    > I dlaczego tak źle się wyrażasz o darowiznach?

    bo darowizny w swoje definicji zawierają intencje przysporzenia drugiej
    osoby ze swojego majatku.
    Kazde zaiwirowanie pod tytułem "to brat mi sie jakos odwdzieczy", albo
    "w zamian dał mojej córce rowerek", tudziez dałem bratu, zeby podarował
    dziecku

    rozkłada darowiznę na łopatki.
    A jak sprawa wyjdzie jeszcze w trakcie postepowania to zabulicie 20% od
    tego.
    dodatkowo od podatku od darowizn nie ma przedawnienia jesli US o
    darowiznie nie wie
    nawet za 20 lat moze was wycyckac.

    osobiscie znam prawniczke, ktora w trakcie kontroli darowizny kasy na
    mieszkanie dla córki, palnęła przed urzędniczką, "że córka jakoś sie tam
    pewnie odwdzieczy" i jej dokopali przekwalifikowaujac darowizne na
    pożyczkę, z odsetkami i kara za brak złożenia wowczas PCC-1 w terminie.
    wyszlo pare tysiecy.

  • 7. Data: 2011-07-28 20:38:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, witek wrote:

> [...]
    > "w zamian dał mojej córce rowerek", tudziez dałem bratu, zeby podarował dziecku

    ...albo "i tak by mi nie oddał bo nie ma z czego, więc wolałem
    podarować", rozmijające się z "zamiarem".
    A jako rzekłeś starczy jedno złe słowo którego można się uczepić i:

    > rozkłada darowiznę na łopatki.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-07-28 22:25:43
    Od: kloda <k...@n...pl>

> [...]
    >
    > po to wymyślono podatki
    >
    > w kazdym razie dobra rada. trzymaj sie od darowizn z daleka, to gorsze

    Dobra dziękuję, w takim razie po prostu sprzedam. Tak z czystej
    ciekawości ile mógłby US sobie doliczyć?:)

  • 9. Data: 2011-08-05 19:49:47
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Gdyby darowizna była czymś nagannym, albo z definicji podejrzanym to by jej
    ustawodawca zakazał! A tak nie jest!
    Oczywiście watahy pasozytów, dla niepoznaki nazywane aparatem państwowym
    bardzo nie lubią wszystkiego, co uszczupla haracz nakładany na poddanych z
    którego nieźle sobie zyją i niewykluczone, że będa próbowały znaleźć haczyk
    w darowiźnie, a dokładnie w jej okolicznościach, aby tenże haracz nałożyć.
    Trzeba wówczas byc konsekwentnym, nie odmawiać wyjaśnień (bo tego nie wolno)
    ale ograniczać się w nich do mozliwie lakonicznych odpowiedzi, nie wdając
    się w szczegóły, a juz nigdy w "przyjacielską"pogawędkę z urzędnikiem US,
    pamiętając, że jemu pod groźbą kary więzienia (TAK!!) nie wolno byc tobie
    życzliwym w sposób, który mógłby zmniejszyć twoje obciążenia podatkowe!
    Najlepiej ograniczyć się do powtarzania jak katarynka, np. :"lubię brata, to
    najbliższa rodzina i dlatego zdecydowałem dokonać na jego rzecz darowizny
    apartamentu w wartego 2 mln zł";-) I koniec na tym, nic więcej!
    W takiej sytuacji US nie będzie miał nic na ciebie .

  • 10. Data: 2011-08-05 20:43:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/5/2011 2:49 PM, p 47 wrote:

    > Gdyby darowizna była czymś nagannym, albo z definicji podejrzanym to by
    > jej ustawodawca zakazał! A tak nie jest!
    oczywiscie
    ale musi byc darowizna. A definicje tejze dosyc dokladnie w ustawie zawarto.
    podarowanie siostrze, zeby ta podarowała swojej corce nie jest darowizna
    dla siostry tylko dla siostry corki, a ta z podatku zwolniona juz nie
    jest. I niewazne czy sie w US do tego faktu darczynca przyzna po 5 czy
    po 50 latach.

    analogicznie podarowanie bratu mieszkania w zamian za podarowanie
    pieniedzy darowizna nie jest.

> [...]
    > więcej!
    > W takiej sytuacji US nie będzie miał nic na ciebie .

    dobra rada.
    szczegolnie ta o przyjacielskiej pogawedce z urzednikiem US. takie cos
    nie istnieje. cokolwiek sie powie wyladuje w protokole i napewno bedzie
    argumentem w rekach US. Wiec nalezy bardzo uwazac co sie mowi.
    jedno glupie slowo moze rozlozyc całą sprawę.
    dotyczy to wlasnie szczegolnie darowizn, bo te sa bardzo sliskie w
    definicji.
    przykladow, na czym mozna sie posliznac gotfryd podal juz kilkanascie.