    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz mieszkania i podatek...
    Date: Wed, 26 Jul 2006 23:20:52 +0200

    On Mon, 24 Jul 2006, \n wrote:

    > Nastąpi wydanie - będzie sprzedaż - nie będzie zaliczki (imho)

    M.... skąd ten pomysł że "wydanie == sprzedaż"? Jak się mylę
    w rozumieniu tego co piszesz to objaśnij co masz na myśli
    i skrytykuj dziurę w rozumowaniu :) ale ja sprzedaży nie widzę.

    Wydanie NIE JEST kryterium sprzedaży za wyjątkiem jednej z form - umowy
    sprzedaży rzeczy (ruchomości) oznaczonych tylko co do gatunku, sprawdź
    w Kodeksie Cywilnym! To że 99,95% rzeczy sprzedaje się jako "oznaczone
    co do gatunku" jest bez związku z tematem (o nieruchomości)!
    Sprzedaż rzeczy oznaczonej co do toższamości oraz sprzedaż nierucho-
    mości pozostaje bez związku z wydaniem - ta pierwsza ma miejsce w momencie
    zawarcia umowy, ta druga w momencie zawarcia umowy w odpowiedniej formie
    (notarialna).
    Możesz mieć na myśli "wydanie celem rozporządzania jak właściciel",
    ale w tym momencie co najwyżej gdybamy o VAT (a lokale mieszkalne
    są zwolnione) a nie o podatku dochodowym :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)