  • 1. Data: 2005-03-08 10:08:01
    Temat: Sprzedaż mieszkania + zakup nowego
    Od: Grzegorz Różański <g...@c...pl>

    Witam!
    Ostatnio ostatnio przekształciłem lokatorskie prawo do mieszkania na
    spółdzielcze własnościowe. Mam zamiar sprzedać to mieszkanie i część kwoty
    (powiedzmy 80%) przeznaczyć na zakup nowego. Pozostałe 20% mam zamiar
    przeznaczyć na remont i wyposażenie nowego mieszkania. Mam jeszcze zamiar
    wziąć kredyt na zakup mieszkania - nowe będzie dwukrotnie droższe od
    obecnego.
    Jak ma się w tym wypadku sprawa z podatkiem od sprzedaży.
    Wiem, że muszę całość ze sprzedaży przeznaczyć na zakup nowego mieszkania
    ale ja praktycznie przeznaczam dużo więcej tylko w inny sposób.

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    Grzesiek R.

  • 2. Data: 2005-03-08 15:12:43
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania + zakup nowego
    Od: "Joanna.Czaplinska" <J...@w...univ.szczecin.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Różański" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obecnego.
    > Jak ma się w tym wypadku sprawa z podatkiem od sprzedaży.

    Nie placisz. Ale tez ci nie oddadza :)

    > Wiem, że muszę całość ze sprzedaży przeznaczyć na zakup nowego mieszkania

    Na zakup i remont.

    Joanna

  • 3. Data: 2005-03-08 15:21:26
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Joanna.Czaplinska" <J...@w...univ.szczecin.pl>
    napisał w wiadomości news:d0kfh6$cbn$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Grzegorz Różański" <g...@c...pl> napisał w wiadomości

    a jak liczy sie okres 2 lat na wydanie uzyskanych pieniedzy na cele
    mieszkaniowe?
    czy dokladnie od daty sprzedazy np od 2005.03.12 do 2007.03.12
    czy tak jak przy zaleglych podatkach od konca roku 2005 do konca roku 2007 ?
    pozdro:)

  • 4. Data: 2005-03-09 10:22:19
    Od: Grzegorz Różański <g...@c...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2005 16:12:43 +0100, Joanna.Czaplinska napisał(a):

    > Nie placisz. Ale tez ci nie oddadza :)

    > Na zakup i remont.
    >
    > Joanna

    Tak ale część chcę przeznaczyć np. na zakup mebli i.t.p. rzeczy które nie
    podlegają odliczeniu. Czy w tym wypadku płacę podatek od tego co zostanie?
    W sumie i tak płacę więcej bo biorę kredyt.

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Grzesiek R.

  • 5. Data: 2005-03-09 10:37:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Grzegorz Różański napisał:

    > Tak ale część chcę przeznaczyć np. na zakup mebli i.t.p. rzeczy które nie
    > podlegają odliczeniu. Czy w tym wypadku płacę podatek od tego co zostanie?
    > W sumie i tak płacę więcej bo biorę kredyt.

    W jaki sposób rozdzielisz pieniądze uzyskane ze sprzedaży mieszkania
    i te, które otrzymałeś w kredycie?

    Możesz 100 % ze sprzedaży rozliczyć jako wydane na zakup, meble
    kupić "z kredytu".

    spp

  • 6. Data: 2005-03-10 22:53:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Mar 2005, spp wrote:

> [...]
    > +
    > + W jaki sposób rozdzielisz pieniądze uzyskane ze sprzedaży mieszkania i te,

    Hm... a jak kredyt będzie "celowy" ?
    "Kredyt na mieszkanie"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd