  • Data: 2005-03-11 20:19:20
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Mar 2005, Mieczysław wrote:

    >+ Dnia Fri, 11 Mar 2005 12:33:24 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):
    >+
    >+ > <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisal(a):
    >+ >> W archiwum doszukałem się informacji, że sprzedaż używanych przedmiotów na
    >+ >> Allegro, które sprzedający posiada przez 6 miesięcy, zwolniona jest z
    >+ >> podatku. Znalazłem również informację, że przy zysku <1000 zł nie jest
    >+ >> wymagane odprowadzenie podatku. Czy ktoś mógłby mi podsunąć link bądź nazwę
    >+ >> rozporządzenia czy stosownego paragrafu, które tę kwestię reguluje? Dodam,
> [...]

    ...no to ja też...się przyczepię znaczy... :)
    Nie przychód a "wartość rynkowa" :)
    Wykazanie na umowie wartości 999 zł nie świadczy iż US ją "uzna".
    Inna sprawa że w przypadku allegro IMHO prawdziwa wartość transakcji
    jest "do obronienia" dzięki temu iż jest to licytacja publiczna.
    Ale... formalnie... cena sprzedaży podstawą PCC nie jest :)

    Oczywiście w odróżnieniu od drugiej kwestii - czyli zysku
    i związanego z tym podatku dochodowego zależnego (o ile by
    wystąpił przy <6 miesięcy) od ceny sprzedaży (minus koszty
    rzecz jasna) właśnie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)