    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż poza kasą
    Date: Sat, 19 May 2007 22:26:28 +0200

    news:f2nlqe$sko$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Co jest dla Ciebie naturalne?
    > Mówisz o plusach i minusach uzyskania danego wyniku
    > finasowego wskutek zwykłego oszustwa?

    Naprawdę nie robią na mnie wrażenia takie stwierdzenia o "zwykłych
    oszustwach" i podobne, więc nie ma potrzeby ich naduzywać...

    Naturalne jest dla mnie, że na rynku ma się do czynienia z różnymi
    decyzjami. Jedną z nich jest taka decyzja w jakiej części
    obrót/dochód jest - nazwijmy to umownie - opodatkowany, a w jakiej
    nie. Każda taka decyzja jest zapewne poprzedzona analizą plusów i
    minusów danego wyboru. Tak to właśnie jest w rzeczywistym świecie.
    I każda z takich decyzji ma pewną "wartość oczekiwaną" w
    konkretnym otoczeniu rynkowym danego przedsięwzięcia. I w
    zalezności od swoich oczekiwań co do zysku oraz chęci do
    ponoszenia ewentualnego ryzyka przedsiębiorca wybiera sobie jakiś
    tam wariant.

    Naprawdę podatki, to nie jakieś "prawo naturalne", tego nie
    stworzył jakiś pan bóg. To po prostu jeden z elementów gry o kasę
    pomiędzy różnymi podmiotami na rynku.

    Jeśli ktoś zapakuje 100 gram czekoladek za 3 zł w śliczne
    pudełeczko, które kosztuje go 2 zł i sprzedaje to za 20 zł, też
    uznasz go za oszusta? Zapewne nie. A jaka to różnica?

    pozdrawiam, marekz