  • 11. Data: 2009-08-21 09:27:03
    Temat: Re: Sprzedaz roslin
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    cef pisze:

    > Średnio opłacalny biznes przy zarobku 50zł/miesiąc
    > zarobi 600zł rocznie i 373,60zł odda w czarną dziurę (12x[224,24-193,10])
    > a resztę pożyczy Państwu.

    No niestety... bo to Polska...

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 12. Data: 2009-08-21 09:44:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Aug 2009, grafik wrote:

    > Użytkownik "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl> napisał
    [...]
    > Niestety, robienie czegoś takiego na Allegro nie jest rozsądne.
    > Kilka takich sprzedaży to już działalność ciagła więc trzeba załozyć firmę.
    > a na ZUSy tak nie zarobisz

    Czekaj, czekaj.
    IMO to *nijak* nie jest DG!

    Możliwości widzę dwie:
    - działalność rolnicza, nie podlegająca pod PDoOF
    - działy specjalne, owszem, podlegające, ale na innych zasadach - nie DG.

    O ile wiem z opisów na grupie (oraz próby przebicia się przez IMO
    wyjątkowo bzdurnie zapisane regulacje do "działów"), opodatkowanie
    działów specjalnych jest zaplątane niczym węzeł gordyjski, ale
    z prowadzeniem DG nie ma to nic wspólnego!

    Czy akwarium łapie się pod "hodowlę in vitro"? Bo jak nie, to
    mamy zwykłego rolnika i proszę się od niego odczepić ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-08-21 10:20:44
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

    > Czy akwarium łapie się pod "hodowlę in vitro"? Bo jak nie, to
    > mamy zwykłego rolnika i proszę się od niego odczepić ;)

    He he nie no, mysle, ze trzeba by sie jakimis gruntami wykazac albo wiekszym
    akwenem. W takiej sytuacji pozostaje mi tylko rozdawac znajomym lub wyrzucac
    do kosza.

  • 14. Data: 2009-08-21 10:24:44
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

    > Średnio opłacalny biznes przy zarobku 50zł/miesiąc
    > zarobi 600zł rocznie i 373,60zł odda w czarną dziurę (12x[224,24-193,10])
    > a resztę pożyczy Państwu.

    Dzieki za szybka kalkulacje. Rzeczywiscie wynika z tego, ze lepiej nic nie
    robic. Gdybym chcial sprzedawac przez allegro dojda jeszcze koszty aukcji,
    pakowania i dojazdu na poczte. Oczywiscie mozna obarczyc nimi kupujacego.
    Tylko kto chcialby zaplacic 10 zl za towar a 15 za przesylke :)

  • 15. Data: 2009-08-21 10:31:09
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >
    > Czy akwarium łapie się pod "hodowlę in vitro"? Bo jak nie, to
    > mamy zwykłego rolnika i proszę się od niego odczepić ;)

    o to to, właśnie się miałem pytać czy to nie podpadnie pod rolnictwo

    na pewno nie jest to hodowla in vitro, zdecydowanie jest ona in vivo (in
    vitro byłoby jakby te rośliny hodował w płynnej odżywce a nie w akwarium)

    a jeśli mówimy że mamy zwykłego rolnika to czy areał ziemi jaki on
    uprawia (jakieś max 1m2) jest do tego wystarczający?

  • 16. Data: 2009-08-21 10:33:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ziomall wrote:
    > Niby nic ale zawsze jest na piwo

    nie ma ani na piwo ani na ZUS ani na US. za mało.

  • 17. Data: 2009-08-21 10:34:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Wystarczyłoby żeby ZUS był płacony od dochodu, a nie ryczałtem. Państwo by
    > zarobiło i to sporo :)

    Nic by nie zarobiło, bo dobrze prowadzona firma ma dochód dokładnie zero.

  • 18. Data: 2009-08-21 10:36:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > I ponieważ - jak widać gołym okiem - ZUS kompletnie sobie z tym nie
    > radzi to IMHO zdecydowanie lepiej będzie jeśli rządzący przestaną przy
    > nim majstrować i po prostu pozwolą mu zbankrutować ...

    ... a ludzi w wieku poprodukcyjnym do gazu czy jak?

  • 19. Data: 2009-08-21 10:38:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czy akwarium łapie się pod "hodowlę in vitro"? Bo jak nie, to
    > mamy zwykłego rolnika i proszę się od niego odczepić ;)

    hmm kiedys było, że rolnik musi miec ponad hektar gruntu, zeby byl
    rolnikiem.
    spore to akwarium musiałoby być.

  • 20. Data: 2009-08-21 10:55:22
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    > Nic by nie zarobiło, bo dobrze prowadzona firma ma dochód dokładnie zero.

    Mógłbyś rozwinąć?

    Pzdr.
    Maniek