  • Data: 2014-07-05 09:34:58
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a VAT
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-05 09:13, Marian Paździoch pisze:
    > Witam,
    > podobno przy okazji ostatniej zmiany przepisów w sprawie rozliczania
    > vatu od samochodów w firmie zmieniły się też kwestie sprzedaży takich
    > samochodów. Mianowicie mam pojazd ciężarowy do 3,5 tony (busa), który
    > kupiłem ponad 5 lat temu i użytkowałem przy prowadzeniu działalności
    > gospodarczej osoby fizycznej. Kupiłem go od osoby prywatnej, zatem nie
    > odliczyłem w żadnej wysokości vatu. Teraz chcę go sprzedać i księgowa
    > mówi mi, że wg. nowych przepisów muszę wystawić fakturę vat i naliczyć
> [...]

    Niestety tak jest (pewnie za parę lat będą zwracać nienależnie pobrany
    podatek, ale może się mylę). Możesz też auto wyrzucić z EŚT i sprzedać
    jako osoba prywatna, przy czym ponoć jeśli sprzedasz w ciągu 5 lat od
    wyrzucenia z EST to musisz zapłacić od całej kwoty sprzedaży dochodowy
    (kwestia co tańsze, sprzedaż bez waty z pełnym dochodowym czy z watą ale
    częściowo zamortyzowane). Nie wiem jak by zadziałało wyrzucenie z EŚT i
    darowizna auta dla żony, lub sprzedanie jej auta za bezcen, a ona niech
    robi z nim co chce (jak sprzeda do 6 miesięcy to zapłaci chyba jakiś
    dodatkowy podatek, ale i tak będzie taniej?)

    Łukasz