    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu przez OF
    Date: Sat, 24 Feb 2007 22:21:50 +0100

    On Sat, 24 Feb 2007, Michał wrote:

> [...]

    Na to wygląda.

    To by było oszustwo :>

    Zauważ, że teraz piszesz O CZYM INNYM.
    Brak podatku dochodowego a brak "konsekwencji podatkowych" *w ogóle*
    to dwie różne rzeczy.

    > Niestety nie dysponję żadna podstawą prawną,

    A szkoda, pęta się w wielu egzemplarzach ;) a od nieczytania historie
    "słyszane w tramwaju" powstają, taka jak piszesz ;>

    Np tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Art.10.1.8.d

    Brzmi to tak:
    +++
    Art. 10
    1. ródłami przychodów sš:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    [...]
    d) innych rzeczy,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalnoœci
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomoœci i praw majštkowych okreœlonych w lit. a)-c) - przed
    upływem pięciu lat, liczšc od końca roku kalendarzowego, w którym nastšpiło
    nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, liczšc
    od końca miesišca, w którym nastšpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy
    te odnoszš się do każdej z osób dokonujšcej zamiany,
    ---

    > ale tak jest ,że możesz sprzedać
    > 1 samochód na pół roku bez płacenia podatku.

    Skąd taki wniosek?
    Skoro w ustawie wyraźnie zapisali, że *PO* pół roku (że podkreślę:
    nie *CO* pół roku) od zakupu - a i tylko wtedy jest to istotne, jeśli
    powstał DOCHÓD.

    > Także pałcić go nie
    > musisz-podpobnie jest w przypadku samochodów sprowadzanych 1 na 6 msc.bez
    > podatku.Najlepiej byłoby, żebyś się zwrócił do swojego US z zapytaniem w tej
    > kwestii

    ...z tekstem "sprowadzanych na zanizony rachunek" jak mniemam, żeby
    odpowiedź była adekwatna do stanu prawnego :> (bo co komu po odpowiedzi,
    jak później US powie: "dobrze, ale pytanie było o inny stan faktyczny :O").

    A wracając do "konsekwencji podatkowych" - mogą być różne.
    Dajmy na to - VAT.
    Był taki wyrok NSA, ktory uznał słuszność żądania US odprowadzenia VAT
    od zakupu w oparciu o dowód (ze świadków!) że samochód został kupiony
    "w celu odsprzedaży". Czyli gospodarczym (a nie "na własne potrzeby").

    To nie znaczy, że ktoś kto kupi sobie ze trzy auta i sprzeda MUSI
    zostać uznany za handlarza. Teza o "kupowaniu dwu aut na rok" być
    może bierze sie z założenia, iż jak ktoś nie płaci dochodowego to
    US mu się nie będzie przyglądał. Ale to już ... "każdy wg własnego
    uznania" :)

    pzdr, Gotfryd