    From: "Bogus" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu z firmy
    Date: Fri, 25 Jun 2004 17:39:38 +0200

    Użytkownik "Bogus" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cbf7rc$5f$1@opal.futuro.pl...
    > Witam,
    >
    > Chcę sprzedać samochód będący środkiem trwałym w jednoosobowej firmie
    (KPiR,
    > VAT). Prawdopodobnie sprzedam go autohandlarzowi. Czy kaskę muszę dostać
    na
    > konto (kwota powyżej 1000 eur - chyba taki jest limit transakcji
    > gotówkowych) ?
    >

    > Dzięki z góry i pozdrawiam
    > Boguś

    A ja dzisiaj zasięgnąłem informacji u źródeł (u moich źródeł) - w biurze
    rachunkowym i dostałem informację, że jeśli mam KPiR i nie prowadzę kasy (bo
    nie prowadzę) to US nie jest mi w stanie udowodnić, że ja tej należności nie
    pobrałem w kilku ratach. W związku z tym US nie sprawdza w małych firmach (o
    małych obrotach) tego typu rzeczy.
    Natomiast w komisie, w którym sprzedałem auto za nic nie chcieli się
    przekonać do mojej argumentacji - no i właśnie dzisiaj puścili mi przelew.
    (Też są KPiR, ale ponoć UKS robi im często kontrolę pod tym kątem).

    Pozdrawiam
    Boguś