  • 1. Data: 2004-06-24 18:53:44
    Temat: Sprzedaż samochodu z firmy
    Od: "Bogus" <b...@w...pl>

    Witam,

    Chcę sprzedać samochód będący środkiem trwałym w jednoosobowej firmie (KPiR,
    VAT). Prawdopodobnie sprzedam go autohandlarzowi. Czy kaskę muszę dostać na
    konto (kwota powyżej 1000 eur - chyba taki jest limit transakcji
    gotówkowych) ?

    Dzięki z góry i pozdrawiam
    Boguś

  • 2. Data: 2004-06-24 20:16:53
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu z firmy
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cbf7rc$5f$1@opal.futuro.pl>, Bogus wrote:

> [...]
    > VAT). Prawdopodobnie sprzedam go autohandlarzowi. Czy kaskę muszę dostać na
    > konto (kwota powyżej 1000 eur - chyba taki jest limit transakcji

    Doskonale pytanie. Przepraszam ze Ci nie odpowiem, zareagowalem bo
    niedawno sam sprzedawalem i dreszcze mnie przeszly, na szczescie kwota
    byla ponizej wspomnianej.

    Zastanawiam sie po ilu jeszcze polach minowych czlowiek chodzi i o tym
    nie wie lub nie pomysli.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2004-06-24 22:25:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jun 2004, Bogus wrote:

> [...]
    >+ VAT). Prawdopodobnie sprzedam go autohandlarzowi. Czy kaskę muszę dostać na
    >+ konto (kwota powyżej 1000 eur - chyba taki jest limit transakcji

    PDG:
    +++
    art.13
    1. Przedsiębiorca jest obowišzany do:
    1) dokonywania lub przyjmowania płatnoœci za poœrednictwem rachunku
    bankowego
    tego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy stronš transakcji jest
    inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartoœć należnoœci lub zobowišzań
    przekracza równowartoœć 3000 EURO albo równowartoœć 1000 EURO, gdy
    suma wartoœci tych należnoœci i zobowišzań powstałych w miesišcu
    poprzednim przekracza równowartoœć 10000 EURO, przeliczanych na złote
    według kursu œredniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank
    Polski z ostatniego dnia miesišca poprzedzajšcego miesišc, w którym
    dokonywane sš operacje finansowe,
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-06-25 06:35:33
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartoœć należnoœci lub zobowišzań
    > przekracza równowartoœć 3000 EURO albo równowartoœć 1000 EURO, gdy

    Cholera. To czym grozi jak poszla gotowka ?
    Faktu dokonanego juz nie odmienie.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 5. Data: 2004-06-25 07:55:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> napisał w wiadomości
    et.pl...

    > Cholera. To czym grozi jak poszla gotowka ?
    > Faktu dokonanego juz nie odmienie.

    W przepisach karnych tej samej ustawy
    podlega to karze grzywny art 66.1

  • 6. Data: 2004-06-25 08:26:41
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cbglr6$k59$1@atlantis.news.tpi.pl>, cef wrote:

    > W przepisach karnych tej samej ustawy
    > podlega to karze grzywny art 66.1

    To juz tylko zostaje mi k. karny skarbowy:
    Art. 1.
    § 2. Nie jest przestępstwem skarbowym lub wykroczeniem skarbowym czyn
    zabroniony, którego społeczna szkodliwość jest znikoma.

    Hmmm ?
    Warto zglaszac sie z tym gdzies z wlasnej woli ?
    Samochod byl wart 17.000 PLN.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 7. Data: 2004-06-25 15:39:38
    Od: "Bogus" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bogus" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > konto (kwota powyżej 1000 eur - chyba taki jest limit transakcji

    A ja dzisiaj zasięgnąłem informacji u źródeł (u moich źródeł) - w biurze
    rachunkowym i dostałem informację, że jeśli mam KPiR i nie prowadzę kasy (bo
    nie prowadzę) to US nie jest mi w stanie udowodnić, że ja tej należności nie
    pobrałem w kilku ratach. W związku z tym US nie sprawdza w małych firmach (o
    małych obrotach) tego typu rzeczy.
    Natomiast w komisie, w którym sprzedałem auto za nic nie chcieli się
    przekonać do mojej argumentacji - no i właśnie dzisiaj puścili mi przelew.
    (Też są KPiR, ale ponoć UKS robi im często kontrolę pod tym kątem).

    Pozdrawiam
    Boguś

  • 8. Data: 2004-06-25 17:50:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    (bo
    > nie prowadzę) to US nie jest mi w stanie udowodnić, że ja tej należności

    Oczywiście, że nie udowodni, bo nie musi.
    W ten sposób nawet z największą transakcją
    można by przejść obok ustawy.
    US będzie twierdzić - zupełnie słusznie zresztą,
    że limit dotyczy zobowiązania,
    a nie kolejnych rat.

    > Natomiast w komisie, w którym sprzedałem auto za nic nie chcieli się
    > przekonać do mojej argumentacji - no i właśnie dzisiaj puścili mi
    przelew.

    Może mają lepsze źródła :-)

  • 9. Data: 2004-07-09 18:48:46
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Jezeli po raz pierwszy zawarles taka transakcje to kwota graniczna moze
    wynosic ponad 1000 EUR.

    Michal