    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż usługi "nie-vatowca" do kraju UE
    Date: Thu, 22 Apr 2010 12:44:33 +0200

    Dnia 22-04-2010 o 12:18:40 Jola <j...@p...pl> napisał(a):

    > 1. usługa to opracowanie programu dietetycznego na jakiś okres.
    > 2. o ile sie orientuję, to wynik mojej usługi ma być zastosowany przez
    > klienta w jego działalności. Tym niemniej równie dobrze może on tę
    > usługę potraktować jako coś dla niego prywatnie, a co z tym potem zrobi,
    > to chyba nie moja sprawa?

    Jeśli nie jesteś czynnym VATowcem, to na mój gust ma to znaczenie przy
    określeniu
    czy kwota z rachunku pomniejsza Twój limit do utraty zwolnienia
    podmiotowego.

    > 3. Jeszcze nie wiem czy jest Vatowcem i na jakiej zasadzie prowadzi
    > swoją firmę.

    Tak teraz dotarło do mnie że skoro nie jesteś VATowcem, to chyba najgorsze
    co może sie stać, to że kwota za rachunku pomniejszy Twój limit zwolnienia
    pomiotowego.

    Więc jeśli się nie mylę, to wszystko zależy od kwoty zlecenia i od tego ile
    jeszcze Ci zostało do przekroczenia 50000 obrotu (chyba że w tym roku
    limit jest większy).

    Aha - no i uwaga na doradztwo - wykonanie usługi doradztwa powoduje
    natychmiastowy wlot na VAT
    (a przynajmniej powodowalo ostatnim razem gdy oglądałem te przepisy).

    --
    Tomek