    Date: Fri, 23 Apr 2010 20:46:17 +0200
    From: Jola <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż usługi "nie-vatowca" do kraju UE

    Tomek pisze:

    > Zobacz sobie tutaj (tekst ujednolicony):
    >
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2004054
    0535

> [...]
    > 1. Miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz po-
    > datnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada sie-
    > dzibę lub stałe miejsce zamieszkania, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz
    > art. 28e,
    > art. 28f ust. 1, art. 28g ust. 1, art. 28i, 28j i 28n.
    > (...)
    > 4. W przypadku świadczenia usług na rzecz podatników, gdy usługi te prze-
    > znaczone są na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym
    > byłych
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^
> [...]
    > której
    > podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:
    > 2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa,
    > a także
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > usługi jubilerskie;
    >
    > - jeśli więc doradzasz klientom odnośnie diety, to być może jesteś już
    > VATowcem
    > tylko jeszcze o tym nie wiesz.
    >
    > No i oczywiście - ja prawnikiem nie jestem, więc zanim coś zrobisz na
    > podstawie
    > moich dywagacji, udaj się do doradcy podatkowego :)

    dzięki za tak obszerne wyjaśnienia :). Ja więc nie doradzam, tylko
    opracowuję gotową dietę/jadłospisy. I na razie daleko mi do limitu 50000
    zł.

    A tak zupełnie z innej beczki. Jak ten limit ma się do porad w
    prywatnych gabinetach lekarskich ? Czy może porady lekarskie są
    zwolnione w ogóle z VAT ? Wybaczcie być moze lamerskie pytania, ale
    ustawy: updof i vatowska są takie olbrzymie i tak koszmarnie napisane,
    że sie w nich gubię. Szczególnie , gdy w wykluczeniu jest odesłanie do
    wykluczenia , do wykluczenia ,...