    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż uszkodzonego samochodu z DG a podatki
    Date: Mon, 19 Dec 2005 18:37:59 +0100

    On Mon, 19 Dec 2005, Voytek wrote:

    > Generalnie chodzi mi o to, że wartość samochodu bez uszkodzeń z dnia szkody
    > wynosi 20,5 tys zł.

    No i *na tym* polega twój problem.
    Jeśli samochód wart był np. 40,5 kzł a pozostało ci do zamortyzowania
    500 zł to *już* "przejadłeś" 40 kzł odliczenia.
    To że przepis podatkowy ci na to *pozwala* nie jest żadną stratą:
    nikt ci nie bronił liczyć "uczciwie", jakbyś miał amortyzacji odliczonej
    dopiero 20 kzł - to wyszłoby że podatku nie ma.
    Ty jesteś *do przodu*, szanowny panie... ;)
    Poważnie - *już* wliczyłeś w koszty więcej niż "stracona wartość"
    pojazdu wynosiła.
    Ja rozumiem że to trudne do przełknięcia..... ale taka jest *zasada*.
    Zadaj googlowi pytanie o "ST kupuje się z już opodatkowanych pieniędzy"
    czy jakoś tak, kilka razy wałkowaliśmy dogłębnie.

    > Z AC dostanę 12 tys, samochód uszkodzony sprzedam za 7
    > tys. Wynika z tego, że za auto poważnie uszkodzone będę zmuszony dodać do
    > przychodu kwotę prawie identyczną jak ze sprzedaży samochodu nieuszkodzonego.
    > Normalne to to nie jest :)

    Jak to nie ???
    Wytłumacz mi jedno: a jakbyś go sprzedał....
    Albo ktoś inny (mający taki sam, tak samo amortyzowany ale nie
    rozbity samochodów) by go sprzedał.
    Czym *miałby* się różnić od ciebie, który uzyskujesz *tyle samo*
    pieniędzy co on, możesz wyjaśnić ? Dlaczego miałby być *gorzej*
    potraktowany ?
    Przypomnę iż ideą podatku dochodowego jest opodatkowanie przyrostu
    majątku. Całego majątku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)